- Нүүр
- Монгол Улсын хууль
- УСАН ЗАМЫН ТЭЭВРИЙН ТУХАЙ
МОНГОЛ УЛСЫН ХУУЛЬ
2017 оны 5 дугаар сарын 25-ны өдөр
Улаанбаатар хот
УСАН ЗАМЫН ТЭЭВРИЙН ТУХАЙ
/Шинэчилсэн найруулга/
НЭГДҮГЭЭР БҮЛЭГ
НИЙТЛЭГ ҮНДЭСЛЭЛ
1 дүгээр зүйл.Хуулийн зорилт
1.1.Энэ хуулийн зорилт нь усан замын тээврийн хэрэгслээр зорчигч, ачаа тээвэрлэх үйл ажиллагаа болон усан замын тээврийн хэрэгсэлд тавигдах нөхцөл, шаардлагыг тодорхойлох, усан замын тээврийн хэрэгслийг ашиглахтай холбогдсон харилцааг зохицуулахад оршино.
1.2.Хуульд өөрөөр заагаагүй бол усан замын тусгай зориулалтын тээврийн хэрэгслийг нийтийн зориулалтаар ашиглах харилцааг энэ хуулийн дагуу зохицуулна.
2 дугаар зүйл.Усан замын тээврийн тухай хууль тогтоомж
2.1.Усан замын тээврийн тухай хууль тогтоомж нь Монгол Улсын Үндсэн хууль, энэ хууль болон тэдгээртэй нийцүүлэн гаргасан хууль тогтоомжийн бусад актаас бүрдэнэ.
2.2.Монгол Улсын олон улсын гэрээнд энэ хуульд зааснаас өөрөөр заасан бол олон улсын гэрээний заалтыг дагаж мөрдөнө.
2.3.Монгол Улсын нутаг дэвсгэрт гадаад улсын хуулийн этгээд, иргэн усан замын тээврийн хэрэгслээр тээвэрлэлт гүйцэтгэхэд Монгол Улсын олон улсын гэрээнд өөрөөр заагаагүй бол тус улсын хууль тогтоомжийг дагаж мөрдөнө.
3 дугаар зүйл.Хуулийн нэр томьёоны тодорхойлолт
3.1.Энэ хуульд хэрэглэсэн дараахь нэр томьёог доор дурдсан утгаар ойлгоно:
3.1.1."усан зам" гэж усан замын тээврийн хэрэгслийг аюулгүйгээр зорчиход тогтоосон хөвөлтийн болон бусад дохио, тэмдэг бүхий байгалийн болон хиймлээр барьж байгуулсан усан зурвасыг;
3.1.2."усан замын тээвэр" гэж гол мөрөн, нуурын усанд усан замын тээврийн хэрэгслээр хийх зорчигч, ачаа тээвэрлэлтийг;
3.1.3."усан замын тээврийн хэрэгсэл" гэж усан замаар зорчигч, ачаа тээвэрлэхэд зориулсан бүх төрлийн усан онгоц, чирэгч онгоц, чиргүүл онгоц, шумбагч онгоц, ахуйн болон спортын зориулалттай завь, хийлдэг завь, усны мотоцикл, хөвөгч төхөөрөмж, инженерийн хөвөгч байгууламжийг;
3.1.4."усан замын тусгай зориулалтын тээврийн хэрэгсэл" гэж төрийн тусгай чиг үүргийг хэрэгжүүлэх цэрэг, цагдаа, онцгой байдал, хил хамгаалах болон гаалийн байгууллагын усан замын тээврийн хэрэгслийг;
3.1.5."усан замын тээврийн хэрэгсэл эзэмшигч" гэж усан замын тээврийн хэрэгслийг хууль ёсоор эзэмшиж зорчигч, ачаа тээвэрлэхэд ашиглаж байгаа этгээдийг;
3.1.6."зорчигч" гэж усан замын тээврийн хэрэгсэл дээр буюу тавцан дээр зорчиж байгаа хүнийг;
3.1.7."ачаа" гэж усан замын тээврийн хэрэгслээр тээвэрлэж байгаа эд зүйлсийг;
3.1.8."тээвэрлэлт" гэж усан замын тээврийн хэрэгслээр зорчигч болон ачааг усан замын нэг зогсоолоос нөгөө зогсоолд шилжүүлэн зөөхтэй холбоотой ажил, үйлчилгээг;
3.1.9."тээвэрлэгч" гэж усан замын тээвэрлэлтийн ажил, үйлчилгээ эрхэлж байгаа этгээдийг;
3.1.10."тээвэрлүүлэгч" гэж усан замын тээвэрлэлтийн үйлчилгээ хэрэглэгчийг;
3.1.11."зогсоол" гэж зорчигчдыг буулгах, суулгах, ачаа ачих, буулгахад зориулагдсан, гэрэлтүүлэг, аврах хэрэгсэл зэргээр бүрэн хангагдсан эрэг дээрх байгууламжийг;
3.1.12."тээврийн баримт бичиг" гэж зорчигч, ачааг ачсан, хүлээн авсан тухай тэмдэглэгээ хийж, баталгаажуулсан баримтыг;
3.1.13."усан замын төв буудал" гэж энэ хуулийн 3.1.11-д зааснаас гадна усан замын тээврийн хэрэгсэлд засвар үйлчилгээ хийх, шатахуун түгээх, зорчигчийн танхим, ачаа, тээш хадгалах агуулах, эмнэлгийн анхан шатны тусламж үзүүлэх эмчилгээний, уснаас эрэн хайх, аврах бүлгийн тоног төхөөрөмж, багаж хэрэгсэл хадгалах хэсэг болон бусад шаардлагатай өрөө бүхий цахилгаан эрчим хүчээр хангагдсан усан замын тээврийн хэрэгслийн нэгдсэн зогсоолыг;
3.1.14."усан замын тээврийн хэрэгслийн жолооч" гэж энэ хуулийн 8.1-д заасан усан замын тээврийн хэрэгслийг жолоодох эрх бүхий этгээдийг;
3.1.15."усан замын тээврийн хэрэгслийн мэргэшсэн жолооч" гэж усан замын тээврийн хэрэгслээр ажил үйлчилгээ эрхлэх зорилгоор эрх бүхий байгууллагаас баталсан журмын дагуу сургалтын хөтөлбөрт хамрагдаж мэргэжлийн үнэмлэх авсан усан замын тээврийн хэрэгслийн жолоочийг;
3.1.16."улс хоорондын тээвэрлэлт" гэж Монгол Улсын хилийг нэвтрэн хийх усан замын тээвэрлэлтийг;
3.1.17."аймаг хоорондын тээвэрлэлт" гэж хот, аймгийн нутаг дэвсгэрийг дамжин хийх тээвэрлэлтийг;
3.1.18."усан замын обьект" гэж усан замын тээврийн хэрэгслийн зогсоол, төв буудал, чиглүүлэгч гэрэлт цамхаг болон бусад хөвөгч тоног төхөөрөмжийг.
ХОЁРДУГААР БҮЛЭГ
УСАН ЗАМЫН ТЭЭВРИЙН ТАЛААРХИ ТӨРИЙН БАЙГУУЛЛАГЫН БҮРЭН ЭРХ
4 дүгээр зүйл.Монгол Улсын Их Хурлын бүрэн эрх
4.1.Монгол Улсын Их Хурал усан замын тээврийн талаар дараахь бүрэн эрхийг хэрэгжүүлнэ:
4.1.1.олон улсын усан замын тээвэртэй холбоотой гэрээг соёрхон батлах;
4.1.2.усан замын тээврийн тухай хууль тогтоомжийн биелэлтийг хянан шалгах.
5 дугаар зүйл.Монгол Улсын Засгийн газрын бүрэн эрх
5.1.Засгийн газар усан замын тээврийн талаар дараахь бүрэн эрхийг хэрэгжүүлнэ:
5.1.1.усан замын тээврийн талаар төрөөс баримтлах бодлогыг хэрэгжүүлэх;
/Энэ заалтад 2021 оны 12 дугаар сарын 17-ны өдрийн хуулиар өөрчлөлт оруулсан./
5.1.2.усан замын тээврийн тухай хууль тогтоомжийн биелэлтийг хангах;
5.1.3.усан замын тээврийн тухай хууль тогтоомжийн биелэлтэд тавих хяналтыг хэрэгжүүлэх, усан замын тээврийн улсын хяналтын дүрмийг батлах;
5.1.4.импортоор оруулж ирэх усан замын тээврийн хэрэгсэлд тавигдах эрүүл ахуй, халдвар судлал, хорио цээрийн шаардлагыг тогтоосон журам батлах;
5.1.5.усан замын тээврийн хэрэгслийн ангилал, зориулалтыг харгалзан техникийн хяналтын үзлэгийн төлбөрийн жишгийг ялгавартай тогтоох.
6 дугаар зүйл.Усан замын тээврийн асуудал эрхэлсэн төрийн захиргааны төв байгууллагын бүрэн эрх
6.1.Усан замын тээврийн асуудал эрхэлсэн төрийн захиргааны төв байгууллага дараахь бүрэн эрхийг хэрэгжүүлнэ:
6.1.1.усан замын тээврийн талаар төрөөс баримтлах бодлого боловсруулах, хэрэгжүүлэх;
6.1.2.усан замын тээврийн тухай хууль тогтоомж, Засгийн газрын шийдвэрийн биелэлтийг зохион байгуулах;
6.1.3.усан замын тээврийн хэрэгслийг зориулалтын дагуу үйлчилгээ эрхлэх тусгай зөвшөөрөл олгох, сунгах, түдгэлзүүлэх, сэргээх, хүчингүй болгох;
6.1.4.усан замын сүлжээн дэх улс болон аймаг хоорондын тээвэрлэлтийн чиглэлийг батлах;
6.1.5.тээвэрлэлтийн үйл ажиллагаа, усан замын тээврийн хэрэгсэл, усан замын төв буудал, зогсоол, аврах хэрэгсэл, тоног төхөөрөмжийн техник ашиглалтын талаар мөрдөх нийтлэг дүрэм, журам, норм, нормативыг батлах, биелэлтийг хангуулах;
6.1.6.усан замын тээврийн асуудлаар олон улсын үйл ажиллагаанд оролцох, улс хооронд тээвэрлэх зорчигч, ачааны хэмжээ болон тээвэрлэлтийн аюулгүй байдал, үйлчилгээний чанарын шаардлагын талаар холбогдох улстай тохиролцох;
6.1.7.усан замын зорчигч, ачаа тээвэрлэлтийн үнэ, тарифын аргачлалыг боловсруулах, хяналт тавих;
6.1.8.усан замын тээврийн хэрэгслийн хөвөлтийн аюулгүй байдлын дүрэм боловсруулах, батлах;
6.1.9.усан замын тээврийн боловсон хүчин, тээврийн хэрэгслийн жолооч, мэргэшсэн жолооч бэлтгэх журам, сургалтын хөтөлбөрийг мэргэжлийн боловсрол, сургалтын асуудал эрхэлсэн төрийн захиргааны төв байгууллагатай хамтран батлах;
6.1.10.Боловсролын тухай хуулийн 42.1, 42.5, 42.6-д заасан шаардлагыг хангасан тохиолдолд энэ хуулийн 6.1.9-д заасан усан замын тээврийн мэргэжилтэй ажилтан бэлтгэх, мэргэжил дээшлүүлэх, давтан сургах чиг үүргээ холбогдох төрийн болон төрийн бус мэргэжлийн байгууллагад шилжүүлэх;
6.1.11.усан замын тээврийн аюулгүй байдалтай холбоотой обьектод гэрчилгээ олгох, хугацааг сунгах, түдгэлзүүлэх, хүчингүй болгох;
6.1.12.усан замын тээврийн аюулгүй байдалтай холбоотой обьектод гэрчилгээ олгох журам, гэрчилгээний загварыг батлах;
6.1.13.усан замын обьект болон усан замын тээврийн хэрэгслийн техник ашиглалтын дүрмийг батлах;
6.1.14.гэрээний үндсэн дээр зарим чиг үүргийг төрийн болон төрийн бус мэргэжлийн байгууллагад шилжүүлэх.
7 дугаар зүйл.Аймаг, сум, нийслэл, дүүргийн Засаг даргын бүрэн эрх
/Энэ зүйлийн гарчигт 2022 оны 4 дүгээр сарын 22-ны өдрийн хуулиар өөрчлөлт оруулсан./
7.1.Аймаг, сум, нийслэл, дүүргийн Засаг дарга усан замын тээврийн талаар дараахь бүрэн эрхийг хэрэгжүүлнэ:
/Энэ хэсэгт 2022 оны 4 дүгээр сарын 22-ны өдрийн хуулиар өөрчлөлт оруулсан./
7.1.1.усан замын тээврийн талаар төрөөс баримтлах бодлоготой уялдуулан тухайн нутаг дэвсгэрт усан замын тээвэр зохицуулалтын асуудлыг төрийн захиргааны төв байгууллагатай хамтран шийдвэрлэх, хэрэгжилтийг зохион байгуулах;
7.1.2.нутаг дэвсгэртээ усан замын тээврийн тухай хууль тогтоомж, Засгийн газрын шийдвэр, усан замын тээврийн асуудал эрхэлсэн төрийн захиргааны төв байгууллага болон иргэдийн Төлөөлөгчдийн Хурлын шийдвэрийн биелэлтийг хангах;
7.1.3.усан замын тээврийн асуудал эрхэлсэн төрийн захиргааны төв байгууллагатай хамтран нутаг дэвсгэртээ усан замын тээврийн хяналтыг хэрэгжүүлэх, түүнд шаардагдах санхүүжилтийг жил бүрийн улсын болон орон нутгийн төсөв, бусад эх үүсвэрт тусгаж шийдвэрлэх;
/Энэ заалтад 2022 оны 11 дүгээр сарын 11-ний өдрийн хуулиар өөрчлөлт оруулсан./
7.1.4.орон нутгийн усан замын сүлжээнд усан замын тээврийн хэрэгслээр зорчигч, ачаа тээвэрлэх, аялах чиглэл, хөвөлтийн улирлын эхлэх, дуусах хугацаа, бүсийг усан замын тээврийн хэрэгслийн зориулалт, хүчин чадалд нийцүүлэн тухайн орон нутгийн байгаль орчны асуудал хариуцсан байгууллагатай хамтран батлах;
7.1.5.тухайн орон нутгийн өмчийн усан замын дохио, тэмдэг болон зогсоолын засвар, арчлалт, хамгаалалт, ашиглалтад хяналт тавих, санхүүжилтийг жил бүрийн улс, орон нутгийн төсөв, бусад эх үүсвэрт тусгаж шийдвэрлэх;
7.1.6.тухайн орон нутгийн өмчийн усан замын зогсоол, төв буудал, бусад хөвөгч байгууламжийн үйл ажиллагаа болон тэдгээрийг зохих төлбөртэйгээр хэрэглэгчид ашиглуулах асуудлыг зохицуулах;
7.1.7.усан замын тээврийн хөвөлтийн улиралд ажиллах авран хамгаалах байнгын бус ажиллагаатай нэгжийг орон нутаг дахь хэрэгцээ шаардлагыг харгалзан нутаг дэвсгэртээ байгуулах эсэхийг шийдвэрлэх, орон нутгийн онцгой байдлын газар болон усан замын тээврийн хэрэгслийн ахмад, өмчлөгч, эзэмшигч, жолооч нартай хамтран ажиллах, хяналт тавих, санхүүжилтийг жил бүрийн улс, орон нутгийн төсөв, бусад эх үүсвэрт тусгаж шийдвэрлүүлэх;
7.1.8.усан замын тээврийн асуудал эрхэлсэн төрийн захиргааны төв, холбогдох төрийн байгууллага болон онцгой байдлын асуудал эрхэлсэн төрийн захиргааны байгууллагатай хамтран усан замын тээврийн тухай хууль тогтоомжийг олон нийтэд сурталчлан таниулах, хэрэгжилтийг зохион байгуулах.
ГУРАВДУГААР БҮЛЭГ
УСАН ЗАМЫН ТЭЭВРИЙН ХЭРЭГСЛИЙН БҮРТГЭЛ, УСАН ЗАМЫН ТЭЭВРИЙН АЖИЛ ҮЙЛЧИЛГЭЭ ЭРХЛЭХ ТУСГАЙ ЗӨВШӨӨРӨЛ
8 дугаар зүйл.Тээврийн хэрэгслийн бүртгэл
8.1.Хөдөлгүүрийн хүчин чадал нь арваас дээш морины хүчтэй, эсхүл гурван метрээс илүү урттай усан замын тээврийн хэрэгсэл болон хүчин чадал нь араваас доош морины хүчтэй, эсхүл гурван метрээс илүүгүй урттай боловч ажил, үйлчилгээ эрхэлж байгаа усан замын тээврийн хэрэгслийг энэ хуулийн 16.3-т заасан журмын дагуу бүртгэнэ.
8.2.Энэ хуулийн 8.1-д зааснаас бусад ахуйн зориулалтын усан замын тээврийн хэрэгслийн бүртгэлийг орон нутгийн захиргааны байгууллага энэ хуулийн 16.3-т заасан журмын дагуу бүртгэнэ.
8.3.Энэ хуулийн 8.1-д заасан усан замын тээврийн хэрэгслийг өмчлөгч, эзэмшигч нь усан замын тээврийн асуудал эрхэлсэн төрийн захиргааны төв байгууллага, түүний эрх олгосон захиргааны байгууллагад бүртгүүлж, тээврийн хэрэгслийн гэрчилгээ авна. Гэрчилгээнд тээврийн хэрэгслийн төрөл, нэр, дугаар, зориулалт, даац, үйлдвэрлэгдсэн он, хөдөлгүүрийн болон бүхээгийн дугаар, өмчлөгч, эзэмшигчийн нэр, хаяг, шилжилт хөдөлгөөн, хасалт зэрэг бусад шаардлагатай мэдээллийг тэмдэглэсэн байна.
8.4.Усан замын тээврийн хэрэгслийн шилжилт хөдөлгөөнийг заавал бүртгүүлнэ.
8.5.Усан замын тээврийн хэрэгслийн дугаарыг усан замын тээврийн асуудал эрхэлсэн төрийн захиргааны төв байгууллага, түүний эрх олгосон захиргааны байгууллага олгоно.
8.6.Усан замын тээврийн хэрэгслийн нэр, дугаарыг уг тээврийн хэрэгслийн үзэгдэх орчны хэсэгт дэвсгэр өнгөнөөс ялгагдах тод өнгөөр тэмдэглэнэ.
8.7.Улсын бүртгэлд бүртгэгдсэн усан замын тээврийн хэрэгсэл дээр Монгол Улсын Төрийн далбааг мандуулна.
9 дүгээр зүйл.Тусгай зөвшөөрөл
9.1.Усан замын тээврийн үйлчилгээ эрхлэх аж ахуйн нэгж, иргэнд Зөвшөөрлийн тухай хуулийн дагуу тусгай зөвшөөрөл олгоно.
/Энэ хэсэгт 2022 оны 6 дугаар сарын 17-ны өдрийн хуулиар өөрчлөлт оруулсан./
9.2.Тусгай зөвшөөрөл авах аж ахуйн нэгж, иргэн дараахь нөхцөл, шаардлагыг хангасан байна:
9.2.1.ажил, үйлчилгээг гүйцэтгэх мэргэжлийн боловсон хүчин, усан замын тээврийн хэрэгслийн бичиг баримтын бүрдэл, усан замын тогтоосон чиглэл, аюулгүй ажиллагааны шаардлага;
9.2.2.тухайн ажил, үйлчилгээнд мөрдүүлэхээр эрх бүхий байгууллагаас баталсан стандарт, дүрэм, журмаар тогтоосон нөхцөл.
9.3.Энэ хуульд заасан тусгай зөвшөөрөл олгох эрх бүхий байгууллага нь тусгай зөвшөөрөл эзэмшигч аж ахуйн нэгж, иргэнтэй гэрээ байгуулж ажиллана.
9.4.Усан замын тээврийн ажил, үйлчилгээ эрхлэхээр хэд хэдэн сонирхогч этгээд өргөдөл гаргасан тохиолдолд уг ажил, үйлчилгээний эрэлт, хэрэгцээ, усан замын тээврийн хэрэгсэлд тавигдах шаардлагыг хангасан байдлыг харгалзан сонгон шалгаруулах замаар тусгай зөвшөөрөл олгож болно.
10 дугаар зүйл.Усан замын тээврийн хэрэгсэлд тавигдах техникийн шаардлага
10.1.Усан замын тээврийн хэрэгсэлд тавигдах техникийн шаардлагыг усан замын тээврийн асуудал эрхэлсэн төрийн захиргааны төв байгууллага батална.
10.2.Энэ хуулийн 10.1-д заасан техникийн шаардлага нь усан замын тусгай зориулалтын тээврийн хэрэгсэлд нэгэн адил хамаарна.
10.3.Усан замын тээврийн хэрэгслийг жижиг /таван метр хүртэл урттай, дөрвөөс ихгүй хүний суудалтай/, бага /таваас хорин метр хүртэл урттай, арван хоёроос ихгүй хүний суудалтай/, дунд /хориос тавин метр хүртэл урттай/, том оврын /тавин метр, түүнээс илүү урттай/ гэж ангилна.
10.4.Энэ хуулийн 8.1-д заасан жижиг болон бага оврын усан замын тээврийн хэрэгслийг усан замын тээврийн хэрэгслийн жолооч, эсхүл мэргэшсэн жолооч, дунд болон том оврын усан замын тээврийн хэрэгслийг хөлөг онгоцны ахмад удирдана.
10.5.Энэ хуулийн 8.2-т заасан усан замын тээврийн хэрэгсэлд энэ хуулийн 10.4 дэх хэсэг хамаарахгүй.
10.6.Ахмад хөлөг онгоцны инженерийн мэргэжилтэй байна.
ДӨРӨВДҮГЭЭР БҮЛЭГ
УСАН ЗАМЫН ТЭЭВЭРЛЭЛТ
11 дүгээр зүйл.Тээвэрлэлт гүйцэтгэх
11.1.Усан замын тээвэрлэлтийг Иргэний хууль болон энэ хуульд нийцсэн гэрээний дагуу гүйцэтгэнэ.
11.2.Усан замын тээврийн хэрэгслээр зорчигч, ачаа тээвэрлэх дүрэм болон хүний амь нас, эрүүл мэнд, хүрээлэн байгаа орчинд аюул, хохирол учруулж болзошгүй ачаа тээвэрлэх журмыг усан замын тээврийн асуудал эрхэлсэн Засгийн газрын гишүүн батална.
12 дугаар зүйл.Тээвэрлэгчийн эрх, үүрэг
12.1.Тээвэрлэгч дараахь эрх эдэлнэ:
12.1.1.зорчих тасалбарыг урьдчилан аваагүй зорчигч болон тээврийн хөлс төлөхгүй байгаа, мөн тээвэрлэлтийн нөхцөлийн дагуу бэлтгээгүй ачааг тээвэрлэхээс татгалзах;
12.1.2.усан замын тээврийн хэрэгслийн ахмад, багийн гишүүд, өмчлөгч, эзэмшигч, жолооч зорчигчид нийгмийн хэв журмыг сахих, тээврийн үйлчилгээний дотоод дүрэм, журмыг биелүүлэх шаардлага тавих;
12.1.3.усан замын тээврийн хэрэгслийн хөвөлтийн аюулгүй байдлыг хангах, тээвэрлэж байгаа ачааны бүрэн бүтэн байдал, зорчигчийн амь нас, эрүүл мэндийг хамгаалах талаар удирдамж, заавар гаргах, түүнчлэн усан замын тээврийн хэрэгсэл дээр мөрдөх зааврыг гаргаж, мөрдүүлэх;
12.1.4.өөрийн хөрөнгөөр холбогдох хууль тогтоомжийн дагуу барьж байгуулсан усан замын зогсоолыг шаардлагад нийцүүлэн тоноглож, төлбөртэйгээр эзэмшүүлж, ашиглуулах;
12.1.5.хууль тогтоомжид заасан бусад эрх.
12.2.Тээвэрлэгч дараахь үүрэг хүлээнэ:
12.2.1.өөрийн тээвэрлэлтийн үйлчилгээний талаархи үнэн зөв мэдээллээр тээвэрлүүлэгчийг хангах, зорчигчийн амь нас, эрүүл мэнд, ачаанд аюул, хохирол учруулахгүй, байгаль орчныг бохирдуулахгүй байх;
12.2.2.тээвэрлэлтийн нөхцөл, техникийн шаардлага хангасан усан замын зориулалтын тээврийн хэрэгслээр зорчигчийг тав тухтай, аюул, осолгүй тээвэрлэх, аюул ослын үед зорчигчийг авран хамгаалах хэрэгсэл, багаж, төхөөрөмжөөр хангах;
12.2.3.зорчигч, ачааг усан замын урьдчилан тогтоосон чиглэл, цагийн хуваарийг баримтлан тээвэрлэх;
12.2.4.усан замын тээврийн хэрэгслийн ахмад, багийн гишүүд, өмчлөгч, эзэмшигч, жолооч нь усан замын тээврийн хэрэгслийг гал түймрээс урьдчилан сэргийлэх, хөвөлтийн аюулгүй байдлыг хангах, байгаль орчныг бохирдуулахаас сэргийлэх, иргэний эрүүл мэнд, амгалан тайван байдлыг алдагдуулахгүй байх нөхцөлийг хангах;
12.2.5.усан замын тээвэрлэлтийн үед аюул, осол гарсан тохиолдолд тухайн орон нутаг дахь онцгой байдлын асуудал эрхэлсэн төрийн захиргааны байгууллагад шуурхай мэдэгдэх;
12.2.6.усан замын тээвэрлэлт эхлэх болон тээвэрлэлтийн үеийн ус цаг уур, орчны мэдээг орон нутгийн ус цаг уур, орчны хяналт шинжилгээний байгууллагаас тогтмол авч байх;
12.2.7.усан замын тээврийн хэрэгсэл дээр ажиллах мэргэжлийн боловсон хүчинтэй байх ба тэднийг сургаж бэлтгэх;
12.2.8.зорчигчид хүрэх боомт, зогсоол хүртэл тасалбар худалдаж, тасалбарт нийцсэн суудлыг олгох;
12.2.9.усан замын тээврийн хэрэгсэл дээр хүн төрсөн, нас барсан бол тухай бүр ахмад, өмчлөгч, эзэмшигч нь бичгээр, эсхүл цахим хэлбэрээр баримт үйлдэх;
/Энэ заалтад 2024 оны 01 дүгээр сарын 12-ны өдрийн хуулиар өөрчлөлт оруулсан./
12.2.10.усан замын тээврийн хэрэгслийн сүйрлээс зайлсхийх боломжгүй тохиолдолд ахмад, багийн гишүүд, жолооч нь зорчигчдыг аврах бүх арга хэмжээг авсны дараа усан замын тээврийн хэрэгслийг орхихыг багийн гишүүдэд зөвшөөрөх. Ахмад, жолооч нь усан замын тээврийн хэрэгслийг хамгийн сүүлд орхиж гарах;
12.2.11.аюул, осол, сүйрлийн дуудлага хүлээн авсан буюу усны мандалд живэх аюулд учирсан хүнийг олж илрүүлсэн усан замын тээврийн хэрэгслийн ахмад, багийн гишүүд, жолооч нь өөрсдийн аюулгүй ажиллагааг хангаж, тэдгээрт тусламж үзүүлэх.
13 дугаар зүйл.Тээвэрлэгчийн үйл ажиллагаанд хориглох зүйл
13.1.Усан замын тээврийн хэрэгслийн ахмад, багийн гишүүд, өмчлөгч, эзэмшигч, жолооч доор дурдсан үйлдэл хийхийг хориглоно:
13.1.1.согтууруулах ундаа, мансууруулах үйлчилгээтэй эм, бодис хэрэглэсэн үедээ усан замын тээврийн хэрэгсэл жолоодох;
13.1.2.согтууруулах ундааны зүйл уусан эсэхээ усан замын тээврийн хяналтын улсын байцаагч, бусад эрх бүхий албан тушаалтанд шалгуулахаас зайлсхийх;
13.1.3.зорчигч, аялагч тээвэрлэж явах үед тэдний анхаарал, сонирхлыг татах зорилгоор усны мандалд огцом эргэлт хийх, бусад төрлийн үзүүлбэр үзүүлэх;
13.1.4.зорчигч, аялагчийг аврах хантаазгүй болон шаардлага хангахгүй аврах хантаазтай тээвэрлэх;
13.1.5.хөвөлтөд оролцохдоо бусад усан замын тээврийн хэрэгслийн хөвөлтийн аюулгүй байдалд аюул учруулахаар гүйцэж түрүүлэх, буруу талаар зөрж өнгөрөх, хөвөлтийн чиглэлийг сүлжих, урдуур хойгуур нь тойрох зэргээр бусад тээврийн хэрэгслийн хөвөлтөд саад учруулах;
13.1.6.усан замын тээврийн хэрэгсэл жолоодох эрхгүй этгээдээр тээврийн хэрэгслийг жолоодуулах;
13.1.7. 16 хүртэлх насны хүүхдийг асран хамгаалагч, харгалзан дэмжигчгүйгээр тээвэрлэх;
13.1.8.усан замын тээврийн хэрэгслийн зориулалт, үйлдвэрлэгчээс тогтоосон хөдөлгүүрийн хүчин чадлыг нэмэгдүүлж өөрчлөх;
13.1.9.бүрэн бус, эвдрэл гэмтэлтэй усан замын тээврийн хэрэгслээр хөвөлтөд гарах;
13.1.10.хуулиар хориглосон бусад.
14 дүгээр зүйл.Зорчигч, тээвэрлүүлэгчийн эрх, үүрэг
14.1.Зорчигч, тээвэрлүүлэгч дараахь эрх эдэлнэ:
14.1.1.тээвэрлэлтийн нөхцөл, техникийн шаардлага хангаагүй, зориулалтын бус тээврийн хэрэгслээр үйлчлүүлэхээс татгалзах;
14.1.2.усан замын тогтоосон чиглэл, гэрээгээр тохиролцсон хугацааг баримтлахыг тээвэрлэгчээс шаардах;
14.1.3.хууль тогтоомжид заасан бусад эрх.
14.2.Зорчигч, тээвэрлүүлэгч дараахь үүрэг хүлээнэ:
14.2.1.ачааны нэр төрөл, хэмжээ, тээвэрлэлтийн чиглэл, хугацаа, нөхцөлийг тодорхойлж, тээвэрлэлтийн гэрээ байгуулах;
14.2.2.ачааны савлалт, баглаа, боодол, бэхэлгээг стандартын дагуу хийж, нэр төрөл, илгээх чиглэлээр ялган тээвэрлэхэд бэлтгэх;
14.2.3.ачааны нийт жинг тодорхойлж тээврийн баримт бичигт заах, хил, гааль, хорио цээр, эрүүл ахуйн дүрэм, журмаар тогтоосон бусад баримт бичгийг шилжүүлэн өгөх;
14.2.4.ачих, буулгах машин механизм, нэмэгдэл төхөөрөмж, хүн хүчийг бэлэн байлгаж ачааг тогтоосон хугацаанд ачих, буулгах, өөрийн хаягтай буюу гэрээт ачааг хүлээн авах;
14.2.5.ачааг тээвэрлэх, хадгалах тухай мэдээллээр тээвэрлэгчийг хангах;
14.2.6.ачааг ачсан, хүлээн авсан тухай тээврийн баримт бичигт тэмдэглэн баталгаажуулж тээвэрлэгчид хүлээлгэн өгөх;
14.2.7.усан замын тээврийн хэрэгслээр зорчихдоо бусдын амь нас, эрүүл мэндэд аюул, гэм хор учруулж болзошгүй эд зүйлийг авч явахгүй байх;
14.2.8.усан замын тээврийн хэрэгслийг эвдэж, гэмтээхгүй, байгаль орчныг бохирдуулахгүй байх;
14.2.9.усан замын тээврийн хэрэгслээр үйлчлүүлэх зорчигч бүр тасалбар авах;
14.2.10.зорчигч нь усан замын тээврийн аюулгүй ажиллагааг хангах талаар мөрдөж байгаа хууль тогтоомж, дүрэм, журам, зааврыг болон эрх бүхий этгээдээс тавьсан хууль ёсны шаардлагыг хэлбэрэлтгүй дагаж мөрдөх, биелүүлэх;
14.2.11.зорчигчид нийгмийн хэв журам, усан замын тээврийн хэрэгсэл дээр үйлчилж байгаа дотоод дэглэм журмыг сахин биелүүлэх.
15 дугаар зүйл.Зорчигчид хориглох зүйл
15.1.Усан замын тээврийн хэрэгслээр зорчигчийн дараахь үйлдэл, эс үйлдэхүйг хориглоно:
15.1.1.согтууруулах ундаа, мансууруулах үйлчилгээтэй эм, бодис хэрэглэсэн үедээ усан замын тээврийн хэрэгслээр үйлчлүүлэх, усан замын тээврийн хэрэгслийн хөвөлтийн аюулгүй байдалд заналхийлсэн үйлдэл гаргах, аюулгүй байдлыг хангах, аврах хантааз өмсөх тухай эрх бүхий этгээдийн тавьсан хууль ёсны шаардлагыг үл биелүүлэх, үг хэлээр доромжлох болон бусад хууль бус үйлдэл гаргах;
15.1.2.согтууруулах ундаа, мансууруулах үйлчилгээтэй эм, бодис хэрэглэсэн эсэхээ усан замын тээврийн хэрэгслийн ахмад, өмчлөгч, эзэмшигч, жолооч, хяналтын улсын байцаагч, бусад эрх бүхий албан тушаалтанд шалгуулахаас зайлсхийх;
15.1.3.усан замын тээврийн завь хэрэгслээр зорчих үедээ түүний дээр босч зогсох, босохыг бусдад уриалах, усны мандалд огцом эргэлт хийх, үзүүлбэр үзүүлэх, бусад тээврийн хэрэгслийг гүйцэж түрүүлэх, урдуур хойгуур нь тойрох болон бусад хууль бус үйлдэл хийхийг ахмад, багийн гишүүд, өмчлөгч, эзэмшигч, жолоочоос шаардах, заналхийлэх;
15.1.4.биедээ тохирсон аврах хантааз үл өмсөх, аврах хантаазны уяа оосор, товч бэхэлгээг хийхгүй байх, шаардлага хангахгүй аврах хантааз зориуд өмсөх;
15.1.5.усан замын тээврийн хэрэгслийн жолоо шилжүүлэхийг шаардах;
15.1.6.хуулиар хориглосон бусад.
ТАВДУГААР БҮЛЭГ
УСАН ЗАМЫН ТЭЭВРИЙН ХЭРЭГСЛИЙН ТЕХНИКИЙН ХЯНАЛТ, ДААТГАЛ
16 дугаар зүйл.Техникийн хяналт, тооллого
16.1.Усан замын тээврийн асуудал эрхэлсэн төрийн захиргааны төв байгууллага, эсхүл түүний эрх олгосон байгууллагаас жил бүр усан замын тээврийн хэрэгслийн хүн амын эрүүл мэнд, байгаль орчинд сөрөг нөлөө үзүүлэх хүчин зүйлсийн зөвшөөрөгдөх хэмжээний түвшин, тээвэрлэлтийн болон техник ашиглалтын дүрмийн шаардлага хангасан байдалд техникийн хяналтын үзлэг хийж, усан замын тээврийн хэрэгслийн гэрчилгээнд тухай бүр тэмдэглэл хийнэ.
16.2.Энэ хуулийн 8.1-д заасан усан замын тээврийн хэрэгсэл техникийн хяналтын үзлэгт хамрагдаагүй бол хөвөлтөд гарахыг хориглоно.
16.3.Усан замын тээврийн хэрэгсэлд техникийн хяналтын үзлэг хийх, тоо бүртгэл хөтлөх, улсын дугаар олгох журмыг усан замын тээврийн асуудал эрхэлсэн Засгийн газрын гишүүн батална.
17 дугаар зүйл.Даатгал
17.1.Усан замын тээврийн хэрэгслийн жолооч нь тээврийн хэрэгслийн өмчлөгч эсэхээс үл хамааран жолоочийн хариуцлагын даатгалд заавал даатгуулна.
17.2.Усан замын тээврийн хэрэгслээр зорчигч тээврийн үйлчилгээ эрхэлж байгаа иргэн, аж ахуйн нэгж, байгууллага нь бусдын амь насны даатгалыг хийлгэсэн байна.
17.3.Усан замын тээврийн хэрэгслийн жолоочийг албан үүргээ гүйцэтгэж байгаа үед түүний амь нас, эрүүл мэндийг ажиллуулагч иргэн, аж ахуйн нэгж, байгууллага заавал даатгуулна.
17.4.Усан замын тээврийн хэрэгслийн өмчлөгч, жолооч нь энэ хуулийн 17.1-17.3-т заасан даатгалд даатгуулаагүй тохиолдолд тухайн тээврийн хэрэгслээр усан замын хөвөлтөд оролцох, тээврийн хэрэгслийг техникийн хяналтын үзлэгт оруулах, улсын бүртгэлд бүртгэхийг хориглоно.
ЗУРГАДУГААР БҮЛЭГ
УСАН ЗАМЫН ТЭЭВРИЙН ХЯНАЛТ
18 дугаар зүйл.Усан замын тээврийн хяналтыг хэрэгжүүлэх
18.1.Усан замын тээврийн болон усан замын тээврийн хэрэгслийн ашиглалтын аюулгүй байдалд тавих хяналтыг усан замын тээврийн асуудал эрхэлсэн төрийн захиргааны төв байгууллага, хяналт шалгалт хэрэгжүүлэх эрх бүхий байгууллага хэрэгжүүлнэ.
/Энэ хэсэгт 2022 оны 11 дүгээр сарын 11-ний өдрийн хуулиар өөрчлөн найруулсан./
18.2.Улсын байцаагч албан үүргээ гүйцэтгэхэд шаардагдах хөдөлмөр хамгааллын хувцас болон унаа, техник хэрэгслээр хангагдах, усан замын тээвэрт ашиглаж байгаа барилга байгууламж, зогсоол, усан замын тээврийн хэрэгсэлд чөлөөтэй нэвтрэх, зорчих эрхтэй.
ДОЛДУГААР БҮЛЭГ
БУСАД ЗҮЙЛ
19 дүгээр зүйл.Хууль тогтоомж зөрчигчид хүлээлгэх хариуцлага
/Энэ зүйлийг 2020 оны 01 дүгээр сарын 10-ны өдрийн хуулиар өөрчлөн найруулсан./
19.1.Энэ хуулийг зөрчсөн албан тушаалтны үйлдэл нь гэмт хэргийн шинжгүй бол Төрийн албаны тухай хуульд заасан хариуцлага хүлээлгэнэ.
19.2.Энэ хуулийг зөрчсөн хүн, хуулийн этгээдэд Эрүүгийн хууль, эсхүл Зөрчлийн тухай хуульд заасан хариуцлага хүлээлгэнэ.
19.3.Усан замын тээврийн тухай хууль зөрчигчид торгох шийтгэл оногдуулсан нь тухайн зөрчлийг арилгах, зөрчлийн улмаас бусдад учруулсан хохирлыг нөхөн төлөх хариуцлагаас чөлөөлөх үндэслэл болохгүй.
20 дугаар зүйл.Хууль хүчин төгөлдөр болох
20.1.Энэ хуулийг 2017 оны 7 дугаар сарын 01-ний өдрөөс эхлэн дагаж мөрдөнө.
МОНГОЛ УЛСЫН ИХ ХУРЛЫН ДАРГА М.ЭНХБОЛД
Текст томруулах
A
A
A
Монгол Улсын хууль, тогтоомжийн албан бус англи орчуулгыг зөвхөн судалгаа шинжилгээ болон мэдээллийн зорилгоор ашиглах боломжтой. Үүнээс үүдэх хууль зүйн аливаа үр дагаврыг ХЗДХЯ, ХЗҮХ хариуцахгүй болно.
THE LAW OF MONGOLIA
25 May, 2017 Ulaanbaatar city
WATERWAY TRANSPORTATION LAW OF MONGOLIA
/Revised edition/
CHAPTER ONE
GENERAL PROVISIONS
Article 1. Purpose of the Law
1.1. The purpose of this Law shall be to determine the conditions and requirements for the activities to transport the passengers and shipments through waterway transportation crafts and regulating relations pertaining to the utilization of waterway transportation crafts.
1.2. Unless otherwise provided by any other law, the relations on using special-purpose waterway transportation crafts for public purposes shall be regulated in accordance with this law.
Article 2. Legislation
2.1. The legislation on waterway transportation consists of the Constitution of Mongolia, this law and other legislative acts enacted in conformity therewith.
2.2. If an international agreement to which Mongolia is a party states otherwise than this law, the provisions of the international agreement shall prevail.
2.3. In the case of foreign legal entities and citizens conduct transportation by waterway transportation craft in the territory of Mongolia, the laws and regulations of the country shall be adhered, unless otherwise stated in international agreements to which Mongolia is a party.
Article 3. Definitions of terms in Law
3.1. The following terms used in this Law shall be defined as follows:
3.1.1. "waterway" means a natural or artificial watercourse made with buoys and navigational signs for the safe passage of waterway transportation vehicles;
3.1.2. "waterway transportation" means the transportation of passengers and shipments conducted by waterway transportation vehicles in the waters of rivers and lakes;
3.1.3. "waterway transportation craft" means all types of vessels engaged with transporting passengers and shipments through waterway, tugboats, trailers, submarines, recreational and sports boats, inflatable boats, jet skis, floating devices and engineering floating structures.
3.1.4. "Special purpose waterway craft" means waterway crafts engaged with military, police, emergency, border guard, and customs organizations that implement special functions of the state;
3.1.5. "owner of waterway transportation craft " means a person who legally owns a waterway transportation craft and using it for transportation of passengers and shipment;
3.1.6. "passenger" means a person who is travelling on board of the waterway transportation craft;
3.1.7. "shipment" means the goods being transported by waterway transportation;
3.1.8. "transportation" means works and services related to the transfer of passengers and shipment from one berth to another through waterway transportation;
3.1.9. "carrier" means a person engaged in waterway transportation works and services;
3.1.10. "customer" means the user of waterway transportation services;
3.1.11. "berth" means a shore structure which is fully equipped with lighting and rescue equipment intended for the embarkation and disembarkation of passengers as well as the loading and unloading of cargo;
3.1.12. "transportation document" means a document confirming and marking the loading and receipt of passengers and cargo;
3.1.13. "Waterway central dock" means a complex station which includes areas for maintenance of waterway crafts, fuel distribution, passenger cabins, cargo and luggage storage warehouse, medical first aid treatment, storage for tools and equipment of search and rescue team and other necessary rooms supplied with electrical power.
3.1.14. "helmsman" means a person who is authorized to drive a waterway craft specified in Article 8.1 of this law;
3.1.15. "certified helmsman" means a helmsman who has received a professional license by participating in a training program in accordance with the regulations approved by the competent authority for the purpose of providing work services on waterway crafts;
3.1.16. "interstate transportation" means transportation through waterway crossing the border of Mongolia;
3.1.17. "interprovincial transportation" means transportation through the territory of cities and provinces;
3.1.18. "waterway target" means berth of waterway craft, central dock, lighthouse and other floating equipment.
CHAPTER TWO
PLENARY POWER OF STATE BODY
ON WATERWAY TRANSPORTATION
Article 4. Plenary Power of the State Great Khural of Mongolia
4.1. The State Great Khural of Mongolia shall exercise the following plenary powers on waterway transportation:
4.1.1. To ratify the agreements related to international waterway transportation;
4.1.2. To verify the implementation of laws and regulations on waterway transportation.
Article 5. Plenary Power of the Government of Mongolia
5.1. The Government shall exercise the following plenary powers on waterway transportation:
5.1.1. To implement the government's policy on waterway transportation;
5.1.2. To ensure the implementation of laws and regulations on waterway transportation;
5.1.3. To implement the control over the implementation of legislation on waterway transportation and approving rules on state control over waterway transportation;
5.1.4. To approve the regulations establishing requirements on hygiene, epidemiologic, and quarantine for imported waterway crafts;
5.1.5. To set different payment standards for technical inspection considering the classification and intended use of waterway transportation crafts.
Article 6. Plenary power of the central state administrative body in charge of waterway transportation affairs
6.1. The Central State Administrative Body in charge of waterway transportation affairs shall exercise following plenary powers:
6.1.1. To develop and implement the government policy on waterway transportation;
6.1.2. To organize the implementation of laws and government decisions on waterway transportation;
6.1.3. To issue, extend, suspend, restore and revoke special licenses to operate waterway transport crafts according to their intended use;
6.1.4. To approve the interstate and interprovincial transportation routes on waterway network;
6.1.5. To approve common rules, procedures, norms, and standards on transportation activities, waterway crafts, waterway central dock, berth, rescue tools, and technical use of equipment, and ensuring its implementation;
6.1.6. To participate in international activities on waterway transportation issues and negotiating with the relevant country on the amount of passengers and shipments to be transported interstate along with transportation safety and service quality requirements;
6.1.7. To develop the methodology of price and tariffs for passenger and shipment transportation through waterway and taking control over them;
6.1.8. To develop rule on safe navigation of waterway crafts and getting approval of it;
6.1.9. To approve the regulation and training program on preparing waterway transportation personnel, helmsman, and certified helmsman in cooperation with the central state administrative body in charge of vocational education and training;
6.1.10. To transfer the functions and obligations to prepare, advancing education and retraining professional staffs in waterway transportation sector specified in Article 6.1.9 of this Law to relevant state and non-government professional organizations, in case the requirements stated in Article 42.1, 42.5, and 42.6 of the Law on Education are met;
6.1.11. To issue, extend, suspend or revoke certificates for objects related to the safety of waterway transportation;
6.1.12. To approve regulation on issuance of certificates to the objects related to the safety of waterway transportation and form of such certificates;
6.1.13. To approve the rules for the technical use of waterway targets and waterway crafts;
6.1.14. To transfer some functions to state and non-government professional organizations on the basis of contracts.
Article 7. Plenary power of governors of provinces, capitals, sums and districts
7.1. The governors of provinces, capitals, sums and districts shall exercise the following plenary powers on waterway transportation:
7.1.1. to solve the issue of regulation of waterway transportation in pertaining territory in cooperation with the central state administrative body coordinating with the government policy on waterway transportation and to organize its implementation;
7.1.2. To ensure the implementation of laws and legislation on waterway transportation in pertaining territory, the decision of government, central state administrative body in charge of waterway transportation and the citizens' representative khural;
7.1.3. To implement waterway transportation control in the pertaining territory in cooperation with the central state administrative body in charge of waterway transportation and general agency for specialized investigation, and making decision on including the necessary funding for it into the annual state and local budgets and other sources;
7.1.4. To approve the transportation of passengers and goods by waterway crafts in the local waterway network, the direction of travel, the beginning and end of the sailing season, and the zone in accordance with the purpose and capacity of the waterway crafts in cooperation with the local environmental affairs organization;
7.1.5. To take control over the repair, maintenance, protection, and use of local waterway signs, marks, and berths along with making decisions on including its funding into the annual state and local budgets and other sources;
7.1.6. To coordinate the operations of berths, central dock, and other floating structures owned by the locality and their use by users with appropriate fees;
7.1.7. To make decision on whether or not to establish a non-permanent rescue unit for waterway transportation during the navigational season considering the local needs, cooperating with the local emergency department and captains, owners, helmsman and certified helmsman of waterway crafts, taking control over them, and budgeting the relevant funding in the annual state and local budgets and other sources;
7.1.8. To publicize laws and regulations on water transportation in cooperation with the central state administrative body in charge of water transportation, relevant government organizations, and state administrative body in charge of emergencies and organizing its implementation.
CHAPTER THREE
REGISTRATION OF WATERWAY TRANSPORTATION CRAFT, SPECIAL LICENSE ON CONDUCTING ACTIVITIES AND SERVICES OF WATERWAY TRANSPORTATION
Article 8. Registration of transportation craft
8.1. Waterway transportation crafts with an engine power of more than ten horsepower or a length of more than three meters and waterway crafts with a power of less than ten horsepower or a length of not more than three meters, but engaged in any activities and services shall be registered in accordance with the procedure specified in Article 16.3 of this law.
8.2. Registration of recreational waterway crafts other than those specified in Article 8.1 of this Law shall be conducted by the local administrative body in accordance with the procedure specified in Article 16.3 of this Law.
8.3. The ancestor or owner of the waterway transportation crafts stated in Article 8.1 of this law shall submit registration to the central state administrative body in charge of waterway transportation, or the administrative organization authorized by it, and obtain certificate of craft. The type, name, number, intended use, capacity, year of manufacture, engine and cabin number, name and address of the ancestor or owner, transfer and removal of other necessary information shall be recorded in such certificate.
8.4. The movement of waterway craft must be registered.
8.5. Number of waterway transportation craft shall be issued by the central state administrative body in charge of waterway transportation and the administrative organization authorized by it.
8.6. The name and number of the waterway transportation craft shall be marked in the visibility area of the craft in a bright color that is different from the background color.
8.7. The National flag of Mongolia shall be flown on the registered waterway transportation craft.
Article 9. Special license
9.1. Special license shall be issued to the entities and citizens engaged in waterway transportation services in accordance with the Law on Licenses.
/ In this section, the phrase " law on special license" was changed into as "Law on License" by the law dated June 17, 2022, and it will be enforced from January 1, 2023/.
9.2. Entities and citizens willing to obtain a special license shall meet the following conditions and requirements:
9.2.1. professional personnel to perform works and services, completeness of documentation for waterway transportation crafts, designated routes and safety requirements;
9.2.2. conditions set out by the standards, rules and regulations approved by the competent authority to apply to the work or service.
9.3. The authority authorized to grant special licenses specified in this law shall conclude contracts with entities and citizens having special licenses.
9.4. In the case of several interested parties apply for waterway transportation work and services, a special license may be granted by selection, taking into account the demand and needs of the work or service and the fulfillment of the requirements for waterway transportation.
Article 10. Technical requirements for waterway transportation crafts
10.1. The technical requirements for waterway transportation crafts shall be approved by the central state administrative body in charge of waterway transportation.
10.2. The technical requirements stated in Article 10.1 of this law shall apply to special-purpose waterway crafts at the same time.
10.3. Waterway transportation crafts shall be categorized as minor(up to five meters in length, having no more than four seats), small (five to twenty meters in length, having no more than twelve seats), medium (up to twenty fifty meters in length), and large (fifty meters in length and longer).
10.4. Minor and small waterway transportation crafts specified in Article 8.1 of this Law shall be handled by helmsman or certified helmsman whilst the medium and large waterway transportation crafts shall be handled by captain.
10.5. The Article 10.4 of this Law shall not apply to waterway transportation crafts specified in Article 8.2 of this Law.
10.6. The captain shall be majored in ship engineering.
CHAPTER FOUR
WATERWAY TRANSPORTATION
Article 11. Carry out transportation
11.1. Waterway transportation shall be carried out in accordance with the Civil Code and the contract in compliance with this law.
11.2. The rule on transportation of passengers and shipments through waterways and regulation on transportation of goods that may pose a danger to human life, health, or the environment, shall be approved by the member of the Government in charge of waterway transportation.
Article 12. Carrier's rights and obligations
12.1. The Carrier shall have the following rights:
12.1.1. To refuse to transport passengers who have not purchased a ticket in advance, who have not paid the transportation fee, and shipment that has not been prepared in accordance with the conditions of transportation;
12.1.2. To require captains, crew members, ancestors, owners, helmsman and passengers of waterway transportation crafts to maintain social order and comply with internal rules and regulations of transportation services;
12.1.3. To issue guidelines and instructions for ensuring the safety of navigation of waterway transportation crafts, protecting the integrity of transporting shipments, and the life and health of passengers, as well as issuing and enforcing instructions to be adhered on waterway transportation crafts;
12.1.4. To equip the waterway berth constructed with own funds in accordance with the relevant laws and regulations for meeting relevant requirements, letting own and rent it;
12.1.5. other rights provided by law.
12.2. The carrier has following obligations:
12.2.1. To provide the carrier with accurate information about his/her transportation services, not to cause danger or damage to passengers' lives, health, or cargo, and not to pollute the environment;
12.2.2. To transport passengers comfortably and safely without danger or accidents by means of special waterway transportation crafts that meet the transportation conditions and technical requirements, and to provide passengers with means, tools, and equipment to protect passengers in the event of an emergency;
12.2.3. To transport passengers and shipments according to predetermined routes and timetables;
12.2.4. captains, crew members, ancestors, owners, and drivers of waterway transport vehicles must ensure the conditions for fire prevention, safety of navigation, prevention of environmental pollution, and public health and peace;
12.2.5. To promptly notify the state administrative organization in charge of emergency issues in the locality, in case of danger or accident occur during waterway transportation;
12.2.6. To receive regularly hydrometeorological and environmental data from the local hydrometeorological and environmental monitoring organization at the start of waterway transportation and during transportation;
12.2.7. To have professional personnel to work on waterway transportation craft and training them;
12.2.8. To purchase tickets to the port of destination and berth for passengers and assign seats corresponding to the tickets;
12.2.9. In case of a person is born or deceases on a waterway transportation craft, the captain, ancestor, or owner must make a written document every time;
12.2.10. In case of the destruction of the watercraft cannot be avoided, captain, crew members and helmsman shall allow the crew members to abandon the waterway transportation craft after they have taken all measures to save the passengers. The captain and helmsman shall be the last to leave the waterway transportation craft;
12.2.11. Captains, crew members, and helmsman of waterway transportation crafts who have received calls for danger, accidents, or catastrophes, or who have found a person in danger of drowning in the water, shall ensure their own safety and provide assistance to them.
Article 13. Prohibition in the operation of the carrier
13.1. Captains, crew members, ancestors, owners and helmsman of waterway transportation crafts shall be prohibited from taking actions as follows:
13.1.1 .To drive a waterway transportation craft while under the influence of alcohol, narcotic drugs or substances;
13.1.2. To avoid being checked by the state inspector of waterway transportation control and other authorized officials about whether or not they have drunk alcoholic beverages;
13.1.3. To make sharp turns in the water and performing other types of performances in order to attract the attention and interest of passengers and travelers while transporting them;
13.1.4. To transport passengers and travelers without life jackets or with non-compliant life jackets;
13.1.5. when participating in navigation, to obstruct the navigation of other crafts by overtaking them, passing on the wrong side, weaving in the direction of navigation, or going around the front and back;
13.1.6. To let drive a craft by a person who is not authorized to drive a waterway craft;
13.1.7. To transport children under the age of 16 without a guardian or supporter;
13.1.8. To increase and change the engine capacity specified by the manufacturer and intended purpose of the waterway transportation craft;
13.1.9. To voyage with incomplete or damaged waterway transportation craft;
13.1.10. others prohibited by law.
Article 14. Rights and obligations of passengers and customers
14.1 Passengers and customers shall have the following rights:
14.1.1 To refuse to use crafts that do not meet the transportation conditions and technical requirements and are not intended for use;
14.1.2 To require the carrier to adhere to the specified route of the waterway and the period agreed upon in the contract;
14.1.3 other rights provided by law.
14.2. Passengers and customers shall undertake the following obligations:
14.2.1. To determine the type and size of the shipment, the direction, time and conditions of transportation, and conclude a transportation contract;
14.2.2. packaging, packing, boxing and fastening of shipment according to standards and preparing for separate transportation by type and dispatch;
14.2.3. To determine the total weight of the cargo and indicate it in the transport document, handing over other documents determined by border, customs, quarantine, hygiene rules and regulations;
14.2.4. To load and unload machinery, additional equipment, and manpower ready to load and unload cargo within the specified time, and receive shipment with its own address or under contract;
14.2.5. To provide the carrier with information on the transportation and storage of cargo;
14.2.6. To hand over the shipment to the carrier, certifying that the cargo has been loaded and received in the transport document;
14.2.7. not to carry items that may cause harm or danger to the life and health of others while traveling by waterway transportation;
14.2.8. not to break or damage waterway transport craft or pollute the environment;
14.2.9. each passenger using the waterway transportation craft shall get a ticket;
14.2.10. the passenger must strictly comply with and fulfill the law, rules, regulations, instructions and legal requirements set by authorized persons regarding the safe operation of waterway transportation;
14.2.11. passengers to maintain public order and internal regulations operating on waterways.
Article 15. Passenger Prohibition
15.1. The following actions and omissions of passengers by waterway transport are prohibited:
15.1.1. To operate a waterway craft while under the influence of alcoholic beverages, narcotic drugs or substances, acting in a manner that threatens the safety of the navigation of the waterway craft, not complying with the legal requirements set by the authorized person to ensure safety, wear a life jacket, verbal abuse, and other committing illegal acts;
15.1.2. To avoid being examined by the captain, ancestor, owner, helmsman, state inspector, or other authorized officials of the waterway transportation craft for whether or not they have consumed alcoholic beverages, narcotic drugs, or other substances;
15.1.3. Passenger, who is demanding or threatening the captain, crew members, ancestor and owner of the ship to urge others to stand up, demand to make sharp turns in the water, perform stunts, overtake other vehicles, go around in front of or behind them, or do other illegal actions while traveling on a water transport vehicle;
15.1.4. not wearing a life jacket that fits the body, not fastening the straps and buttons of the life jacket, intentionally wearing a life jacket that does not meet the requirements;
15.1.5. To require the transfer of the steering wheel of a water vehicle;
15.1.6. others prohibited by law.
CHAPTER FIVE
TECHNICAL CONTROL AND INSURANCE
OF WATERWAY TRANSPORTATION CRAFT
Article 16. Technical control and inventory
16.1. The central state administrative body in charge of waterway transportation, or its authorized organization, shall annually conduct a technical inspection of waterway transportation crafts on the level of acceptable levels of factors that have a negative impact on the health of the population and the environment, and on the compliance with the rules of transportation and technical use and making a note on the waterway transportation craft certificate on every occasion.
16.2. It is forbidden to conduct navigation if the waterway transportation craft specified in Article 8.1 of this law has not passed the technical control inspection.
16.3. Procedures for conducting technical inspections, keeping records, and issuing license plates for waterway transportation crafts shall be approved by the member of the Government in charge of waterway transportation.
Article 17. Insurance
17.1. The captain of a waterway transportation craft, regardless of whether he is the owner of the vehicle or not, must be insured with captain's liability insurance.
17.2. Citizens, enterprises and organizations engaged in passenger transportation services by waterway transportation craft shall have taken out life insurance for others.
17.3. The life and health of the captain of the waterway transportation craft while performing his/her official duties shall be insured by the employing citizen, enterprise, or organization.
17.4. In case of the owner and captain of a waterway transportation craft is not insured with the insurance specified in Articles 17.1-17.3 of this law, it shall be prohibited to participate in the navigation of the waterway, subject the craft to technical inspection, and register it in the state register.
CHAPTER SIX
CONTROL OF WATERWAY TRANSPORTATION
Article 18. Implementation of waterway transportation control
18.1. In accordance with Article 10.4 of the Law on State Control and Inspection, supervision of the safety of waterway transport and the use of waterway crafts shall be carried out by the chief state inspectors and state inspectors of professional inspection centers and local organizations, as well as the inspection service of the central state administrative body in charge of waterway transportation, shall be implemented by the authorized chief state inspector of waterway transportation and the state inspector.
18.2. State inspectors shall have the right to be provided with labor protection clothing, crafts and equipment required for the performance of their official duties, and have the right to freely access and travel to buildings, berths, and waterway transport crafts used for waterway transportation.
CHAPTER SEVEN
MISCELLANEOUS
Article 19. Liabilities for violation of law
19.1. If the person who violates the law on waterway transportation is not criminally liable, the judge and the state inspector of waterway transportation control shall impose the following penalties on the guilty person:
19.1.1. In cases of violation of Article 12.2 of this law inpidual shall be imposed with the fine of 5,000-30,000 MNT, enterprises and organizations shall be imposed with the fine of 100,000-250,000 MNT;
19.1.2. In cases of violation of Article 14.2.7 and 14.2.8 of this law, inpidual shall be imposed a fine of 1000-5000 MNT;
19.1.3. The imposition of a fine on a violator of the Law on Waterway Transportation shall not become a reason to remove the violation or to compensate others for the damage caused by the violation.
Article 20. Coming into force
20.1. This law shall come into force on July 1, 2017.
CHAIRMAN OF THE STATE GREAT KHURAL OF MONGOLIA M.ENKHBOLD