A

A

A

  • Нүүр
  • Сайдын тушаал
  • МЭРГЭЖЛИЙН СУРГАЛТ-ҮЙЛДВЭРЛЭЛИЙН ТӨВИЙН ҮЙЛ АЖИЛЛАГААНД ХЯНАЛТ-ШИНЖИЛГЭЭ ХИЙЖ, ҮНЭЛГЭЭ ӨГӨХ ТООН ҮЗҮҮЛЭЛТҮҮД
Бүлэг: 1979
Боловсрол, соёл, шинжлэх ухааны сайдын 2003 оны
                    450 дугаар тушаалын 2 дугаар хавсралт
 
МЭРГЭЖЛИЙН СУРГАЛТ-ҮЙЛДВЭРЛЭЛИЙН ТӨВИЙН ҮЙЛ АЖИЛЛАГААНД ХЯНАЛТ-ШИНЖИЛГЭЭ ХИЙЖ, ҮНЭЛГЭЭ ӨГӨХ ТООН ҮЗҮҮЛЭЛТҮҮД
 
 
 
 
 
Шалгуур үзүүлэлтүүд
              
 
       Тооцох аргачлал
1. Сургалтын чанар үр дүн
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1.
Улсын шалгалтын амжилтын индекс
 
 
       
А1 –Улсын шалгалтад авсан нийт оноо
А2 –Авбал зохих нийт оноо
2.
Мэргэжлийн шалгалтын амжилтын индекс
 
В1-Мэргэжлийн шалгалтад авсан нийт оноо
В2-Авбал зохих нийт оноо
 
 
3.
Төгсөгч, элсэгчийн тооны харьцааны индекс
 
С1 –Тухайн хичээлийн жилийн төгсөгчдийн тоо
С2 –Анх элссэн суралцагчын тоо
4.
Ирцийн индекс
 
 
 
D1- Сонгон авсан өдрүүдэд хичээлд ирсэн суралцагчийн тоо
D2- Ирвэл зохих суралцагчийн тоо
2.Багшлах боловсон хүчин
1.
Мэргэжлийн өндөр зэрэгтэй багшийн тооны индекс
 
Е1-Мэргэжлийн өндөр зэрэгтэй багшийн тоо
Е2- Мэргэжлийн үндсэн багшийн тоо
2.
Багшийн мэргэжлийн зэрэгтэй багшийн тооны индекс
 
F1- Мэргэжлийн зэрэгтэй багшийн тоо
F2-Нийт үндсэн багшийн тоо
3.
Үндсэн багш ба нийт ажиллагчдын тооны харьцааны индекс
 
G1- Ангид  элсэгчдийн тоо
3.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1.
Мэргэжлийн ном сурах бичиг, гарын авлага хангамжийн индекс
 
Н1-Хэрэглэгдэж буй ном сурах бичиг, гарын авлагын тоо
Н2-Байвал зохих ном сурах бичиг, гарын авлагын тоо
2.
Сургалт, дадлагын газрын хангамжийн индекс
 
I1    -Сургалтын шаардлага хангасан дадлагын газрын тоо
I2   - байвал зохих дадлагын газрын тоо
3.
Дотуур байрны хангамжийн индекс
 
 J1 -Дотуур байранд сууж буй суралцагчийн тоо
J2  - Дотуур байранд суухаар саналаа өгсөн суралцагчийнтоо
4. Төгсөгчдийн тоо
1.
Төгсөгчдийн хөдөлмөр эрхлэлтийн
индекс
 
 K1 -Төгсөөд 3 сарын дотор ажилтай болсон төгсөгчдийн тоо
 K2 -Тухайн хичээлийн жилд төгсөгчдийн тоо
5. Санхүүжилт
 
 
2.
Байгууллагын төсөвт зардалд ном хэвлэл худалдан авах болон хичээл практикийн зардал
 
L1 - Ном хэвлэл худалдан авах, хичээл, практикийн төсөвлөсөн зардал
 L2  - нийт төсөвт зардлын гүйцэтгэл
3.
Нэг суралцагчид ногдох хувьсах зардлын индекс
 
Х- Нэг суралцагчид ногдох хувьсах зардал
Ү- Нэг суралцагчид ногдсон зардал
(гүйцэтгэл)
Ү1-Жилийн нийт хувьсах зардал
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
МЭРГЭЖЛИЙН СУРГАЛТ-ҮЙЛДВЭРЛЭЛИЙН ТӨВИЙН ҮЙЛ АЖИЛЛАГААГ  ҮНЭЛЭХ ЧАНАРЫН ҮЗҮҮЛЭЛТҮҮД, ТЭДГЭЭРИЙГ ТООЦОХ АРГАЧЛАЛ
 
Д/Д
Чанарын үзүүлэлтүүд
                 Тооцох аргачлал
 
1.
 
Байгууллагын менежмент
 
МСҮТ-ийн хөгжлийн хөтөлбөр
 
 
 
 
Төвийн жил, улирлын төлөвлөгөө, хичээлийн жилийн зорилт
 
 
 
 
 
 
Байгууллагын бүтэц, зохион байгуулалт, хамтын удирдлага, үйл ажиллагааны ил ьод байдал
 
 
 
 
 
Удирдлагын чадавх
 
 
 
 
 
 
 
 
Нийгмийн түншлэл
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Сургалтын хөтөлбөр, арга зүй
                                                                                   
 
Сургалтын үйл ажиллагааны төлөвлөлт
 
 
 
 
 
 
 
Сургах ба сурах үйл ажиллагааны нэгдэл
 
 
Сургалтын хэрэглэгдэхүүний  хангамж
 
 
 
 
Суралцагчдын мэдлэг, чадвар, төлөвшлийг үнэлж буй байдал
 
 
 
 
 
 
 
 
Хөтөлбөрийн зорилго, зориултууд нь боловсролын бодлого, хууль тогтоомж , сургуулийн тулгамдсан асуудалтай уялдсан байх
 
 
Сургуулийн жил, улирлын төлөвлөгөө, хичээлийн жилийн зорилт нь хөгжлийн хөтөлбөртэй хэрхэн уялдсан болох, хэрэгжүүлэх талаар авсан арга хэмжээний оновчтой байдал, дэвшүүлсэн зорилт, үр дүнтэйгээ нийцэж байгаа байдал
 
 
Байгууллагын удирдлага, зохион байгуулалтын бүтцийг боловсронгуй болгосон, хамтын удирдлага, ардчилал, ил тод байдлыг нэвтрүүлсэн, төвийн үйл ажиллагаанд өөрчлөлт, шинэчлэлийг хийсэн, хамт олныг төлөвшүүлсэн байдал
 
 
 
Төвийн удирдах ажилтнуудын манлайлах, төлөвлөх, оновчтой шийдвэр гаргах, зохицуулах, зохион байгуулах, хяналт шинжилгээ хийх ур чадвар, удирдах ажилд мэргэшсэн байдал, тэдний нэр хүндийн байдал
 
 
 
Мэргэжлийн боловсрол, сургалтын үр шимийг хүртэгч бүх талуудыг сургалтын агуулгыг тодорхойлох, сургалтын орчин нөхцлийг сайжруулах, төгсөгчдийн мэргэжил эзэмшилтийг шалган баталгаажуулах, тэднийг ажлын байраар хангах зэрэг бүх үе шатны үйл ажиллагаанд татан оролцуулах, хоршин ажиллах үйл ажиллагааг тогтмолжуулсан байдал
 
 
 
 
 
Сургалтын үйл ажиллагааны зорилго, зорилт нь мэргэжлийн боловсролын стандарт, сургалтын хөтөлбөр болон суралцагчдын хэрэгцээ, сонирхол, хөдөлмөрийн зах зээлийн эрэлт хэрэгцээнд нийцэж тэдэнд цогц чадамж төлөвшүүлэхэд чиглэсэн байдал
 
 
Суралцагчдад чиглэсэн сургалтын технологийн шинэчлэл, суралцагчдын сурах арга барил эзэмшилтийн байдал
 
 
Сургалтын үзүүлэн, техник хэрэгсэлийн хангамж, лаборатори, дадлагын газар, кабинетүүдийн ашиглалтыг дээшлүүлэх талаар авч буй арга хэмжээ, үр дүн
 
 
Суралцагчдыг үнэн зөв, бодитой үнэлэхэд үнэлгээний олон хэлбэрийг ашиглаж байгаа, суралцагчдын өөрийн үнэлгээ, сурлагын амжилтын хяналт-шинжилгээний аргыг нэвтрүүлж буй байдал
3.
Багшийн хөгжил, арга зүй
 
Багш нарийн мэрэгжлийг дээшлүүлэх
 
 
Багш нарийн хамтын ажиллагаа
 
 
 
 
 
 
Багш нарийн хэрэгцээ сонирхолд тулгуурлан дээр тэдний мэргэжлийг дээшлүүлэх нөхцөл боломжийг бүрдүүлсэн байдал, тэр нь багшийн заах аргын ур чадвар, хүүхдийг хөгжүүлэхэд хэрхэн нөлөөлж байгаа
 
 
Багш нэг бүрийн үйл ажиллагаа нь сургууль, цэцэрлэгийн нийгмийн өмнө хүлээсэн
Багшийн нийгмийн асуудал
 
 
 
 
 
Багшийн үйл ажиллагааг үнэлэх, багшийн өөрийн үнэлгээ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Багш нарийн бүтээлч үйл ажиллагаа
үүргийг биелүүлэхэд чиглэгдэж, заах  аргын нэгдэл, секцээрээ сургалт, хүмүүжлийн нэгдмэл зорилтыг хэрэгжүүлэгч хамт олон болж чадсан байдал
 
 
Багш нарийн ажиллах нөхцөл, ахуй амьдралыг дээшлүүлэх, орлого, цалин хөлсийг нэмэгдүүлэх талаар зохион байгуулж байгаа арга хэмжээ, түүний үр дүн
 
Багшийн үйл ажиллагааг үнэн зөв, бодитой үнэлэхэд үнэлгээний олон хэлбэрийг ашигласан, тэдгээр нь багшийн үйл ажиллагаанд нөлөөлж буй байдал, үр дүн
 
 
Багш нар нь  ном, сурах бичиг бичиж, боловсролын стандартын шаардлагад нийцсэн дадлагын газар, кабинет, лаборатори, булан талбай байгуулж, сургалтын шинэ арга технологи нэвтрүүлж  буй байдал, түүний үр дүн
4. Мэргэжлийн боловсролын үйлчилгээний хүртээмж
 
Иргэдэд үзүүлэх мэргэжил, боловсролын үйлчилгээ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Номын сангийн үйлчилгээ, сурах бичиг, мэргэжлийн ном, гарын влагаар хангасан байдал
 
 
 
Мэдээлэл, технологийн хэрэгслийн хангамж
 
 
 
Төгсөгчдийн чанар, сургалтын байгууллагын үйл ажиллагаанд  хэрэглэгчдээс / ажил олгогчдоос / өгч буй үнэлгээ
 
 
 
 
 
Бэлтгэж буй мэргэжлийн чиглэл орон нутгийн үйлдвэрлэл, үйлчилгээ, хөдөлмөрийн зах зээлийн эрэлт нийлүүлэлтэд нийцсэн байдал
Иргэдийн мэргэжил, боловсролын түвшинг дээшлүүлэх, мэргэжлээ өөрчлөх, давтан сурах, мэргэжлийн зэрэг дэв ахиулах зэрэг сургалтын бусад хэлбэрийг нэвтрүүлсэн байдал, чанар, үр дүн
 
 
Номын сангийн үйлчилгээ, ерөнхий эрдмийн болон мэргэжлийн шинэ сурах бичиг, тогтмол хэвлэлийн хангамж, хэвлэмэл бус материалын хүрэлцээ, тэдгээрийг сайжруулах талаар авч буй арга хэмжээ, үр дүн
 
Компьютер, сургалтын аудио, видео хэрэгсэл, сүлжээг /дотоод, интернет/ хэрэглээ болгон сургалтад ашиглаж  байгаа байдал, үр дүн
 
Төгсөгчдийн талаарх мэдээлэл, тэдний хөдөлмөр эрхлэлт, давтан сургалт, ажил олгогчдийн үнэлгээ авах мэдээллийн тогтолцоог бий болгосон байдал, төгсөгчдийн захиалга, эрэлт хэрэгцээ
 
5.
Санхүү, нөөцийн
Удирдлага
 
Суралцагчийн сурч амьдрах таатай орчинг бүрдүүлэх
 
 
 
 
Төвийн санхүүгийн нөөц
 
 
 
 
 
Сургууль, дотуур байрны цахилгаан, дулаан, цэвэр, бохир усны хангамж, хатуу болон зөөлөн эдлэл, тоног төхөөрөмжийн хүрэлцээ хангамжийг сайжруулах талаар авч буй арга хэмжээ, үр дүн
 
Төсвийн төлөвлөлтийг боловсронгуй болгох, төсвийн зарцуулалтын үр ашгийг дээшлүүлэх, өөрийн үйл ажиллагааны орлого нэмэгдүүлэх, үйлдвэр аж ахуйн газар, бусад түншлэгч байгууллагаас өгсөн хандив, тусламж, түүний зарцуулалт, тайлагналт, сургууль дээр хэрэгжүүлж  буй төсөл, хөтөлбөрийн чанар, үр дүн
 
Санхүүгийн үйл ажиллагаанд өгсөн аудитын үнэлгээ
Сургуулийн төсвийн төлөвлөлт, зарцуулалтад өгсөн аудитын үнэлгээ, түүний мөрөөр ажилласан байдал
 
Мэргэжлийн боловсролын сургалтын байгууллага өөрийн үйл ажиллагаандаа  чанарын үзүүлэлтүүдээр хяналт-шинжилгээ хийж, үнэлгээ өгөх зорилгоор үнэлгээний хэсгийг сургуулийн захирлын тушаалаар томилж ажиллуулна.
Үнэлгээний хэсгийн гишүүн бүр чанарын үзүүлэлтүүдийг тооцох аргачлалын дагуу үзүүлэлт тус бүрийг үнэлнэ. Гүйцэтгэлийн чанарыг харгалзан үзүүлэлт тус бүрт оноо / 2-өндөр, 1-дундаж, 0-доод / өгнө.
Үнэлгээний хэсгийн гишүүдийн өгсөн онооны арифметик дундаж нь тухайн үзүүлэлтийн эцсийн үнэлгээ болно.
Үнэлгээний хэсэг сургуулийн үйл ажиллагаанд өгсөн үнэлгээг хамт олон, эцэг эх, нийгмийн түнш байгууллагуудад тайлагнаж, Боловсрол, соёл, шинжлэх ухааны яамны Бага, дунд боловсролын газарт хүргүүлнэ.
Үнэлгэний тайланд тусгагдсан санал, дүгнэлтийг сургуулийн дараа жилийн үйл ажиллагааны хөтөлбөр, төлөвлөгөөнд тусган хэрэгжүүлнэ.
 
 
Мэргэжлийн боловсролын сургалтын байгууллагын
үйл ажиллагаанд хөндлөнгийн үнэлгээ хийхэд
баримтлах шалгуур
 
1. Мэргэжлийн боловсрол, сургалтын мэргэжил-арга зүйн төвөөс Мэргэжлийн сургалт-үйлдвэрлэлийн үйл ажиллагааг  V=------      томъёогоор үнэлнэ. Үүнд: V1   нь 1, 2, 3, 4, 5  утгуудын аль нэгийг авна. 5-маш сайн, 4- сайн, 3- дунд, 2-дундаас доогуур, 1-хангалтгүй
2. Тоон үзүүлэлтүүдийн нийлбэрийг гаргахдаа дараах томъёог ашиглана:
S=7 * (V+B+K) *( А+Е) +5 *(А+Е+I +L) +3 * (С+Н+I+L)  +3* (С+D+F+H+M) +G+J  тоон үзүүлэлтүүдийн нийлбэр оноо хамгийн ихдээ 58 байна.
3. Чанарын үзүүлэлтүүдийн нийлбэр оноо хамгийн ихдээ 42 болно. Тоон ба чанарын үзүүлэлтүүдийн онооны нийлбэр 100-тай тэнцүү байна.
4.   0-59.9        оноо авсан бол "Хангалтгүй"
      60.0-69.9   оноо авсан бол "Дундаж түвшин"
      70.0-79.9       оноо авсан бол "Дунджаас дээгүүр түвшин"
      80.0-89.9       оноо авсан бол "Сайн түвшин"
      90.0-100.0     оноо авсан бол "Маш сайн" гэж тус тус үнэлнэ.
Боловсрол, соёл, шинжлэх ухааны сайдын 2003 оны
                         450 дугаар тушаалын гуравдугаар хавсралт
 
ГЭРЧИЛГЭЭ
 
 
                                           Дугаар    ........
 
 
 
 
Боловсрол, соёл, шинжлэх ухааны сайдын зөвлөлийн 200..  оны ... сарын ... өдрийн хуралдаанаар ...........................................аймаг(нийслэл)-ийн
..................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
сургууль (цэцэрлэг, мэргэжлийн сургалт-үйлдвэрлэлийн төв)-ийг аттестатчилсан комиссын дүгнэлтийг хэлэлцээд тус сургууль (цэцэрлэг, Мэргэжлийн сургалт-үйлдвэрлэлийн төв)-ийн үйл ажиллагааг  "..................." гэж  үнэлж  энэхүү гэрчилгээг олгов.
 
 
                                           Аттестатчилалд авсан оноо ...
 
 
200 ... оны ... сарын ... өдөр хүртэл хүчинтэй.
 
 
 
                             Сайд ...                                А. Цанжид
 
 
 
         ...  он ...  сар ...  өдөр                                                   Улаанбаатар хот
 
 
Бүртгэлийн  дугаар ...
 
 
 
] ] ]