- Нүүр
- Сайдын тушаал
- НЭГ ИРГЭНЭЭР ТООЦСОН САНХҮҮЖИЛТИЙН АРГАЧЛАЛ Эрүүл мэндийн сайд, сангийн сайдын 2015-12-21 өдрийн 498/345 дугаар хамтарсан тушаалаар хүчингүй болгсон.
Эрүүл мэндийн сайд, Сангийн сайдын
2008 оны 1 дүгээр сарын 30 -ны өдрийн
21/41 тоот хамтарсан тушаалын
нэгдүгээр хавсралт
НЭГ ИРГЭНЭЭР ТООЦСОН САНХҮҮЖИЛТИЙН АРГАЧЛАЛ
Нэг. Ерөнхий зүйл
1.1 Сум /тосгон/, сум дундын эмнэлгүүдийг улсын төсвөөс санхүүжүүлэх зардлын тооцоог хийхэд энэхүү аргачлалыг ашиглана.
1.2 Нэг иргэнээр тооцсон санхүүжилтийн аргын зорилго нь эрүүл мэндийн анхан шатны тусламж үйлчилгээг орон нутгийн хүн амын эрүүл мэндийн хэрэгцээнд үндэслэн тэгш хүртээмжтэй үзүүлэх, тусламж үйлчилгээний чанар, үр дүн, үр ашгийг нэмэгдүүлэхэд санхүүгийн оновчтой хөшүүргийг бүрдүүлэх юм.
1.3 Аймаг, нийслэлийн эрүүл мэндийн газраас энэ тушаалын хоёрдугаар хавсралтад заагдсан сум /тосгон/, сум дундын эмнэлгүүдийн 2008 оны батлагдсан төсвийн хуваарилалтыг хийхдээ уг аргачлалыг ашиглана.
1.4 Аймгийн эрүүл мэндийн газар сум /тосгон/, сум дундын эмнэлгүүдийн төсвийг төлөвлөх, санхүүжилтийг нэг иргэнээр тооцсон аргачлалаар хуваарилах, гүйцэтгэлд хяналт тавьж ажиллах бөгөөд энэ талаар Эрүүл мэндийн Төсвийн ерөнхийлөн захирагчийн өмнө үүрэг хүлээнэ.
1.5 Уг тушаалын хоёрдугаар хавсралтаар баталсан сум /тосгон/, сум дундын эмнэлгүүдэд 2008 онд батлагдсан нийт төсвийн санхүүжилтийг хэтрүүлсэн тохиолдолд улсын төсвөөс нэмэлт санхүүжилт олгохгүй бөгөөд үүнтэй холбогдон гарах асуудлыг орон нутгийн засаг захиргаа хариуцна.
1.6 Сум /тосгон/, сум дундын эмнэлгийн нийт төсөв гэдэгт энэхүү тушаалын хоёрдугаар хавсралтаар батлагдсан нийт төсөв орно. Энэ төсөвт орон нутгийн нэгдсэн эмнэлгийн төсөв орохгүй. Нийслэлийн хувьд дүүргийн эмнэлгүүдийн нийт төсвийн дүнд орж батлагдсан тосгоны эмнэлгүүдийн төсөв орно.
1.7 Аймаг, нийслэлийн эрүүл мэндийн газар нь сум /тосгон/, сум дундын эмнэлгүүдийн төсвийг нэг иргэнээр тооцсон санхүүжилтийн аргачлалаар хуваарилахдаа тухайн эмнэлгийн орон тоо, цалингийн санд хяналт тавьж, бусад эмнэлгүүдтэй харьцуулахад ойролцоо түвшинд байх зарчмыг баримтлана.
Хоёр. Санхүүжилтийн хуваарилалт
Сум /тосгон/, сум дундын эмнэлгүүдийн батлагдсан төсвийг тус тусад нь энэ аргачлалын дагуу хуваарилна. Энэхүү тушаалын хоёрдугаар хавсралтаар батлагдсан төсвийн дүнд өөрчлөлт орсон тохиолдолд нэмэгдсэн санхүүжилтийг аргачлалын дагуу дахин хуваарилна.
2.1 Сум /тосгон/, сум дундын эмнэлгийн нийт төсвийг дөрвөн бүрэлдэхүүн хэсгүүдэд хуваах
Эхлээд Хоёрдугаар хавсралтын дагуу тухайн аймгийн сум /тосгон/, сум дундын эмнэлэгт батлагдсан нийт төсвийг доор үзүүлсэн аргачлалаар санхүүжилтийн дөрвөн үндсэн бүрэлдэхүүн хэсэгт хуваана. Дараа нь бүрэлдэхүүн хэсэг тус бүрийн нийт дүнг тухайн аймгийн сум /тосгон/, сум дундын эмнэлгүүдэд хуваарилна.
Хүснэгт 1. Нийт санхүүжилтийг бүрэлдэхүүн хэсгүүдэд хуваарилах
№
|
Санхүүжилтийн бүрэлдэхүүн хэсгүүд
|
Хуваарилалтын аргачлал
|
1
|
Тогтмол зардлын санхүүжилт
|
Өнгөрсөн оны гүйцэтгэлийг болон бодит өөрчлөлтийг үндэслэнэ
|
2
|
Хүн амын эрүүл мэндийн хэрэгцээг харгалзан нэг иргэнээр тооцон олгох санхүүжилт
|
Нийт төсвөөс тогтмол зардлын санхүүжилтийг хасч үлдсэн дүнг 0.75-аар үржүүлнэ
|
3
|
Алслагдсан байдлыг тооцон нэг иргэнээр тооцон олгох санхүүжилт
|
Нийт төсвөөс тогтмол зардлын санхүүжилтийг хасч үлдсэн дүнг
0.20-аар үржүүлнэ
|
4
|
Үйл ажиллагааны гүйцэтгэлийг харгалзан олгох санхүүжилт
|
Нийт төсвөөс тогтмол зардлын санхүүжилтийг хасч үлдсэн дүнг
0.05-аар үржүүлнэ
|
2.2 Бүрэлдэхүүн тус бүрээр хуваарилсан санхүүжилтийг сум /тосгон/, сум дундын эмнэлгүүдэд хуваарилах
Тогтмол зардлын санхүүжилт. Тогтмол зардал гэдэг нь тухайн сум /тосгон/-ы хүн амын тооноос үл хамааран гарах зардал буюу уг журмын хүрээнд гэрэл цахилгаан, түлш, халаалт, цэвэр, бохир усны хэрэглээнд зарцуулах зардлыг хэлнэ. Тогтмол зардлыг өмнөх оны гүйцэтгэлд үндэслэн тогтооно.
Өөрөөр хэлбэл, 2008 онд Дорнод аймгийн Баяндун суманд тогтмол зардлын санхүүжилтийг хуваарилахдаа тус сумын эмнэлэгт 2007 онд 2,341.4 мянган төгрөгийг гэрэл цахилгаан, түлш, халаалт, цэвэр, бохир усны зардалд зарцуулсан гэж үзвэл үнэ тариф, хөрөнгө оруулалтын болон холбогдох бусад өөрчлөлтийг тусгаж 2008 оны төсвийн хуваарилалтыг хийнэ. Жишээлбэл, дулааны хэрэгслийг шинэчлэх, ашиглалтын талбайн хэмжээ өөрчлөгдөх гэх мэт.
Хүн амын эрүүл мэндийн хэрэгцээг харгалзан нэг иргэнээр тооцон олгох санхүүжилт. Энэ бүрэлдэхүүн хэсэгт нийт төсвөөс тогтмол зардлын санхүүжилтийг хасч үлдсэн дүнг 0.75-аар үржүүлсэн санхүүжилтийг сум /тосгон/, сум дундын эмнэлгүүдэд хуваарилна. Ийнхүү хуваарилахдаа тухайн сум /тосгон/-ын хүн амын тоо болон эрүүл мэндийн хэрэгцээг харгалзан үзнэ. Эрүүл мэндийн хэрэгцээ гэсэн хүчин зүйлийг илэрхийлэгч үндсэн үзүүлэлт нь хүн амын нас, хүйсний ангилал бөгөөд тухайлбал, 0-5 насны хүүхэд болон 60-аас дээш насны хүмүүс бусад бүлэгтэй харьцуулахад илүү тусламж үйлчилгээг шаардана. Иймээс эдгээр насны хүн ам олонтой сум /тосгон/-д харьцангуй илүү санхүүжилт авах ёстой. Үүний тулд насны ангилал тус бүрийн санхүүжилтийн харьцааг тогтоох хэрэгтэй. Санхүүжилтийн харьцааг насны ангилал тус бүрийн эрүүл мэндийн хэрэгцээ буюу сум /тосгон/, сум дундын эмнэлгээс үзүүлж буй тусламж, үйлчилгээний харьцангуй хэмжээг үндэслэн тогтооно.
Энэ бүрэлдэхүүн хэсэгт тооцсон санхүүжилтийн дүнг тухайн аймгийн сум /тосгон/, сум дундын эмнэлгүүдэд хуваарилахын тулд эхлээд сүүлийн 3 жилийн дундаж хүн амын тоог авч Хүснэгт 2-д заасан насны ангилал тус бүрийн эрүүл мэндийн хэрэгцээний харьцаагаар үржүүлэн жигнэсэн хүн амын тоог гаргана. Хүн амын тоог аймгийн статистикийн албаны мэдээллийг үндэслэн тогтооно. Үүний дараа, аймгийн нийт жигнэсэн хүн амын тоонд сум /тосгон/ тус бүрийн жигнэсэн хүн амын эзлэх хувийг гаргана. Ингээд хувь тус бүрээр энэ бүрэлдэхүүн хэсэгт тооцсон тухайн аймгийн нийт дүнг үржүүлэн сум /тосгон/, сум дундын эмнэлэг тус бүрд ногдох санхүүжилтийг гаргана.
Хүснэгт 2. Тусламж, үйлчилгээний хэрэгцээнд үндэслэсэн санхүүжилтийн
харьцаа
Хүн амын насны ангилал
|
Санхүүжилтийн харьцаа
|
0-5 нас хүртэлх хүүхэд
|
2.81
|
5-16 нас хүртэлх хүүхэд
|
1.21
|
16-59 насны эмэгтэй
|
1.75
|
16-59 насны эрэгтэй
|
1.00
|
60-аас дээш насны хүмүүс
|
3.92
|
Уг харьцааг Эрүүл мэндийн яамнаас сум /тосгон/, сум дундын эмнэлгээр үйлчлүүлэгсдийн судалгааг үндэслэн 3 жил тутамд шинэчлэн боловсруулж тогтооно.
Алслагдсан байдлыг харгалзан нэг иргэнээр тооцон олгох санхүүжилт. Энэ бүрэлдэхүүн хэсэгт нийт төсвөөс тогтмол зардлын санхүүжилтийг хасч үлдсэн дүнг 0.20-аар үржүүлсэн санхүүжилтийг сум /тосгон/, сум дундын эмнэлгүүдэд хуваарилна. Аймгийн төвөөс алслагдсан сум /тосгон/-дад үзүүлэх тусламж үйлчилгээний зардал аймгийн төвд ойрхон сумдтай харьцуулахад өндөр байдаг тул санхүүжилтийг хуваарилахдаа энэ байдлыг харгалзана. Үүний тулд сум /тосгон/ тус бүрийн аймгийн төвөөс алслагдсан байдлыг километрээр гаргаад нийт дүнг тухайн аймгийн сум /тосгон/-дын тоонд хувааж дундаж зайг олно. Аймгийн төвөөс тухайн сум /тосгон/ хүртэлх зайг дундаж зайнд харьцуулах замаар сум /тосгон/ тус бүрийн аймгийн төвөөс алслагдсан байдлыг харуулах харьцангуй зай хэмээх үзүүлэлтийг гаргаж авна. Харьцангуй зайг сум /тосгон/ тус бүрийн санхүүжилтийн харьцаагаар жигнэсэн хүн амын тоогоор үржүүлэн зайг тооцож жигнэсэн хүн амын тоог гаргана. Дараа нь тухайн сум /тосгон/-ын зайг тооцож жигнэсэн хүн амын тоог аймгийн зайг тооцож жигнэсэн хүн амын нийт тоонд хувааж тус бүрийн эзлэх хувийг гаргана. Эцэст нь энэ бүрэлдэхүүн хэсэгт хуваарилах санхүүжилтийн дүнг сум /тосгон/ тус бүрийн хувиар үржүүлэх замаар сум /тосгон/, сум дундын эмнэлэг тус бүрт ногдох алслагдсан байдлыг харгалзан нэг иргэнээр тооцон олгох санхүүжилтийг гаргана.
Үйл ажиллагааны гүйцэтгэлийг үндэслэн олгох санхүүжилт. Энэ бүрэлдэхүүн хэсэгт нийт төсвөөс тогтмол зардлын санхүүжилтийг хасч үлдсэн дүнг 0.05-аар үржүүлсэн санхүүжилтийг сум /тосгон/, сум дундын эмнэлгүүдэд хуваарилна. Уг бүрэлдэхүүн хэсгийн үндсэн зорилго нь сум /тосгон/, сум дундын эмнэлгийн эмч, ажилчдад гүйцэтгэлийн зорилтот үзүүлэлтүүдийг тогтоон өгч тэдгээрийг хангасан тохиолдолд санхүүжилтийг олгоход оршино. Үүнд Эрүүл мэндийн сайдын 2007 оны 301 тоот тушаалаар батлагдсан "Эрүүл мэндийн салбарын хяналт-шинжилгээ, үнэлгээний журам", "Эрүүл мэндийн байгууллагуудын гүйцэтгэлийн үнэлгээний шалгуур үзүүлэлтийн багц"-ын анхан шатны тусламж, үйлчилгээнд хамаарах шалгуур үзүүлэлтийг ашиглана.
Гүйцэтгэлд үндэслэсэн санхүүжилтийг тооцохын тулд эхлээд сум /тосгон/, сум дундын эмнэлэг бүрийн тогтмол зардлын санхүүжилт, хүн амын эрүүл мэндийн хэрэгцээг харгалзан нэг иргэнээр тооцон олгох санхүүжилт болон алслагдсан байдлыг харгалзан нэг иргэнээр тооцон олгох санхүүжилтийн нийлбэрийг гаргана. Дараа нь уг нийлбэрийг аймгийн нийт дүнд харьцуулж гаргасан хувиар үйл ажиллагааны гүйцэтгэлийг харгалзан олгох санхүүжилтийн дүнг үржүүлж тухайн сум /тосгон/, сум дундын эмнэлэгт хуваарилах санхүүжилтийг гаргана.
Эрүүл мэндийн газраас сум /тосгон/, сум дундын эмнэлгийн үйл ажиллагааны гүйцэтгэлд үндэслэн хуваарилах санхүүжилтийг уг тушаалын гуравдугаар хавсралтаар батлагдсан зааврын дагуу зарцуулна.
2.3. Нэг иргэнээр тооцсон санхүүжилтийн аргачлалын жишээ
"Дорнод" аймаг нийт 13 сумтай, 2008 онд хуваарилах нийт төсөв нь 1,779,916 мянган төгрөг, аймгийн сум /тосгон/, сум дундын эмнэлгийн 2008 оны тогтмол зардлын нийт дүн 178,323 мянган төгрөгөөр батлагдсан гэж үзье.
1. Төсвийн өгөгдөл
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Дорнод аймгийн сум /тосгон/ сум дундын эмнэлгийн нийт төсөв (мян.төг)
|
1,779,916
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Төсвийн бүрэлдэхүүн хэсгүүд
|
Тогтмол зардлын санхүүжилт
|
Нэг иргэнээр тооцсон санхүүжилт
|
Алслагдсан байдлыг тооцсон санхүүжилт
|
Гүйцэтгэлийн санхүүжилт
|
Дүн
|
%
|
75%
|
20%
|
5%
|
100%
|
|
Дүн
|
178,323
|
1,201,194
|
320,318
|
80,080
|
1,779,916
|
2. Сумын түвшний тоон өгөгдөл
Дорнод аймгийн сумд
|
Баян
дун
|
Баян
түмэн
|
Баян
уул
|
Булган
|
Гурван
Загал
|
Даш
балбар
|
Матад
|
Сэр
гэлэн
|
Халх
гол
|
Хөлөн
буйр
|
Цогт
овоо
|
Чулуун
хороот
|
Чой
балсан
|
Дүн
|
Газар нутгийн хэмжээ ('000 га)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Сумын төвөөс аймгийн төв хүртэлх зай (км)
|
176
|
10
|
190
|
50
|
126
|
188
|
143
|
65
|
321
|
127
|
116
|
247
|
55
|
1,814
|
Үйлчлүүлэгчдийн ангилал:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0-5 нас хүртэлх хүүхэд
|
282
|
140
|
453
|
154
|
111
|
316
|
249
|
191
|
249
|
126
|
379
|
139
|
263
|
3,053
|
5-16 нас хүртэлх хүүхэд
|
677
|
436
|
1,086
|
471
|
360
|
766
|
552
|
559
|
642
|
413
|
873
|
331
|
667
|
7,834
|
16-59 насны эмэгтэй
|
884
|
598
|
1,396
|
635
|
458
|
1,024
|
728
|
677
|
924
|
580
|
1,042
|
491
|
908
|
10,345
|
60-сдээш насны хүмүүс
|
140
|
121
|
279
|
105
|
57
|
192
|
114
|
116
|
109
|
97
|
175
|
72
|
150
|
1,726
|
Бусад
|
1,815
|
1,245
|
2,835
|
1,254
|
872
|
2,109
|
1,491
|
1,348
|
1,950
|
1,145
|
2,069
|
938
|
1,796
|
20,866
|
3 жилийн дунджаар Нийт хүн ам
|
3,797
|
2,540
|
6,049
|
2,620
|
1,857
|
4,408
|
3,134
|
2,891
|
3,874
|
2,360
|
4,539
|
1,972
|
3,784
|
43,824
|
Санхүүжилтийн харьцаа
Хүн амын насны ангилал
|
Санхүүжилтийн харьцаа
|
0-5 нас хүртэлх хүүхэд
|
2.81
|
5-16 нас хүртэлх хүүхэд
|
1.21
|
16-59 насны эмэгтэй
|
1.75
|
16-59 насны эрэгтэй
|
1.00
|
60-с дээш насны хүмүүс
|
3.92
|
Санхүүжилтийн харьцаагаар жигнэсэн хүн ам
|
Баян
дун
|
Баян
түмэн
|
Баян
уул
|
Булган
|
Гурван
Загал
|
Даш
балбар
|
Матад
|
Сэр
гэлэн
|
Халх
гол
|
Хөлөн
буйр
|
Цогт
овоо
|
Чулуун
хороот
|
Чой
балсан
|
Дүн
|
0-5 нас хүртэлх хүүхэд
|
792
|
395
|
1,275
|
433
|
313
|
889
|
699
|
537
|
701
|
353
|
1,067
|
391
|
740
|
8,584
|
5-16 нас хүртэлх хүүхэд
|
821
|
528
|
1,316
|
571
|
436
|
928
|
669
|
678
|
779
|
500
|
1,058
|
401
|
809
|
9,495
|
16-59 насны эмэгтэй
|
1,543
|
1,045
|
2,439
|
1,108
|
799
|
1,788
|
1,272
|
1,182
|
1,614
|
1,013
|
1,820
|
858
|
1,585
|
18,068
|
60-сдээш насны хүмүүс
|
547
|
474
|
1,093
|
413
|
222
|
754
|
445
|
455
|
426
|
379
|
684
|
283
|
589
|
6,765
|
Бусад
|
1,815
|
1,245
|
2,835
|
1,254
|
872
|
2,109
|
1,491
|
1,348
|
1,950
|
1,145
|
2,069
|
938
|
1,796
|
20,866
|
Санхүүжилтийн харьцаагаар жигнэсэн хүн амын нийт дүн
|
5,518
|
3,686
|
8,958
|
3,780
|
2,642
|
6,468
|
4,577
|
4,199
|
5,469
|
3,390
|
6,699
|
2,871
|
5,519
|
63,778
|
3. Бүрэлдэхүүн хэсгүүдийн Төсвийн тооцоо
|
Баян
дун
|
Баян түмэн
|
Баян
уул
|
Булган
|
Гурван
Загал
|
Даш
балбар
|
Матад
|
Сэр
гэлэн
|
Халх
гол
|
Хөлөн
буйр
|
Цогт
овоо
|
Чулуун
хороот
|
Чой
балсан
|
Дүн
|
1. Тогтмол зардлын санхүүжилт (мян.төг)
|
792
|
395
|
1,275
|
433
|
313
|
889
|
699
|
537
|
701
|
353
|
1,067
|
391
|
740
|
8,584
|
2. Нэг иргэнээр тооцсон санхүүжилт (мян.төг)
|
Баян
дун
|
Баян
түмэн
|
Баян
уул
|
Булган
|
Гурван
Загал
|
Даш
балбар
|
Матад
|
Сэр
гэлэн
|
Халх
гол
|
Хөлөн
буйр
|
Цогт
овоо
|
Чулуун
хороот
|
Чой
балсан
|
Дүн
|
Санхүүжилтийн харьцаагаар жигнэсэн хүн амын эзлэх хувь
|
8.7%
|
5.8%
|
14.0%
|
5.9%
|
4.1%
|
10.1%
|
7.2%
|
6.6%
|
8.6%
|
5.3%
|
10.5%
|
4.5%
|
8.7%
|
100.0%
|
Нэг иргэнээр тооцон хуваарилах төсөв (мянган төгрөг)
|
103,932
|
69,431
|
168,709
|
71,190
|
49,768
|
121,827
|
86,206
|
79,088
|
103,008
|
63,847
|
126,169
|
54,079
|
103,940
|
1,201,194
|
3. Алслагдсан байдлыг харгалзсан санхүүжилт (мян.төг)
|
Баян
дун
|
Баян
түмэн
|
Баян
уул
|
Булган
|
Гурван
Загал
|
Даш
балбар
|
Матад
|
Сэр
гэлэн
|
Халх
гол
|
Хөлөн
буйр
|
Цогт
овоо
|
Чулуун
хороот
|
Чой
балсан
|
Дүн
|
Сумын төвөөс аймгийн төв хүртэлх зай (км)
|
176
|
10
|
190
|
50
|
126
|
188
|
143
|
65
|
321
|
127
|
116
|
247
|
55
|
|
Сумын төвөөс аймгийн төв хүртэлх дундаж зай (км)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
140
|
Харьцангуй хэмжээ
|
1.3
|
0.1
|
1.4
|
0.4
|
0.9
|
1.3
|
1.0
|
0.5
|
2.3
|
0.9
|
0.8
|
1.8
|
0.4
|
|
Зайг тооцож жигнэсэн хүн ам
|
4,789
|
182
|
8,237
|
939
|
1,677
|
5,938
|
3,212
|
1,347
|
8,913
|
2,148
|
3,773
|
3,490
|
1,492
|
46,136
|
Зайг тооцож жигнэсэн хүн амын эзлэх хувь
|
10.4%
|
0.4%
|
17.9%
|
2.0%
|
3.6%
|
12.9%
|
7.0%
|
2.9%
|
19.3%
|
4.7%
|
8.2%
|
7.6%
|
3.2%
|
100.0%
|
Зайг тооцож хуваарилах төсөв (мянган төгрөг)
|
33,251
|
1,264
|
57,189
|
6,517
|
11,644
|
41,230
|
22,299
|
9,349
|
61,880
|
14,911
|
26,196
|
24,232
|
10,356
|
320,318
|
4. Гүйцэтгэлийн санхүүжилт (мян.төг)
|
Баян
дун
|
Баян
түмэн
|
Баян
уул
|
Булган
|
Гурван
Загал
|
Даш
балбар
|
Матад
|
Сэр
гэлэн
|
Халх
гол
|
Хөлөн
буйр
|
Цогт
овоо
|
Чулуун
хороот
|
Чой
балсан
|
Дүн
|
Дээрх 3 бүрэлдэхүүн хэсгийн нийлбэр (мянган төгрөг)
|
139,524
|
75,032
|
242,574
|
89,547
|
72,496
|
178,673
|
121,785
|
100,817
|
203,721
|
90,814
|
167,405
|
90,091
|
127,356
|
1,699,836
|
Гүйцэтгэлд үндэслэн олгох төсөв
|
6,573
|
3,535
|
11,428
|
4,219
|
3,415
|
8,417
|
5,737
|
4,750
|
9,597
|
4,278
|
7,886
|
4,244
|
6,000
|
80,080
|
|
Баян
дун
|
Баян
түмэн
|
Баян
уул
|
Булган
|
Гурван
Загал
|
Даш
балбар
|
Матад
|
Сэр
гэлэн
|
Халх
гол
|
Хөлөн
буйр
|
Цогт
овоо
|
Чулуун
хороот
|
Чой
балсан
|
Дүн
|
2008 оны нийт төсөв
|
146,097
|
78,567
|
254,002
|
93,766
|
75,911
|
187,090
|
127,522
|
105,567
|
213,319
|
95,092
|
175,292
|
94,335
|
133,356
|
1,779,916
|
Нэг хүнд ногдох нэг иргэнээр тооцсон тариф (төг)
|
38,477
|
30,932
|
41,988
|
35,793
|
40,871
|
42,447
|
40,690
|
36,520
|
55,059
|
40,299
|
38,622
|
47,845
|
35,239
|
40,615
|
Гурав. Бусад
Сум дундын эмнэлэг иргэдэд нэмэлт тусламж, үйлчилгээний багцын тусламж, үйлчилгээ үзүүлсэн тохиолдолд эрүүл мэндийн даатгалын сангаас санхүүжигдэнэ.
Текст томруулах
A
A
A