- Нүүр
- Сайдын тушаал
- Барилгын материал, бүтээц, хийц эдлэлийг талбайд зөөх, ачиж, буулгах ажлын норм
|
Сайдын 2010 оны 08 дугаар сарын 19-ны
өдрийн 290 дугаар тушаалын 1-р хавсралт
Монгол Улсын барилгын норм, дүрэм
Барилгын материал, бүтээц, хийц эдлэлийг талбайд зөөх, ачиж, буулгах ажлын норм
ОРШИЛ ХЭСЭГ
1. Энэхүү нормд барилгын материал, бүтээц, эдлэлийг хэвтээ болон босоо чиглэлд барилгын талбайд зөөж тээвэрлэх ба ачиж, буулгах ажлууд тусгагдсан.
2. Нормын салааны бүрэлдэхүүн, мэргэжлийн зэрэгт орох "Краны машинист, /кранчин/", "автокраны машинист"-ыг калькуляцид товчоор "машинч", "автомашины жолооч "-ыг калькуляцид товчоор "жолооч" гэж тусгасан болно.
ТЕХНИКИЙН ХЭСЭГ
Барилгын материал бүтээц, эдлэлийг талбайд зөөх, ачиж буулгах ажлын нормыг шинэчлэн боловсруулахдаа материал бүтээц эдлэлийг талбайн агуулахаас барилга, объектонд хүргэх тээврийн схем зохиож түүнд үндэслэн боловсруулсан болно.
Материал бүтээц, хийц эдлэлийг ижил төстэй төрөл, хэв шинжээс нь хамааруулан барилгын ачааны ангилалаар I, II, III зэрэгт бүлэглэн материал бүтээц, эдлэлийг объектын агуулахад хүргэх, барилгын талбайд болон ажлын байранд шууд буулгаж хэрэглэх, тэдгээрийг объектын агуулахаас талбай хүртэл зөөж тээвэрлэх зай, материалыг ачиж, буулгах хувь хэмжээ, ашиглах машин, механизм, өргөх байгууламжийн даац, марк зэргийг тооцож, материал, бүтээц, эдлэл тус бүрээр технологийн схем боловсруулж тодорхойлсон болно.
Талбайн зөөвөр, тээврийн зайг тодорхойлохдоо дараах зарчмыг баримтласан:
а/. Ханган нийлүүлэгчээс - байгууллагын складад, байгууллагын складаас- барилгын талбайн агуулахад материал, хийц, эдлэлийг хүргэхтэй холбогдсон тээвэрт энэ норм хамаарахгүй, үүнийг барилгын төсөвт тээврийн зардлаар тусд нь тооцно.
б/. Объектын агуулахаас – угсралтын талбайд материал, эдлэлийг хүргэхэд зайлшгүй гарах гараар болон механизмаар гүйцэтгэх зөөвөр тээврийн ажлыг нормчлоно. Үүнд:
- Босоо зөөвөр, тээврийг - механизмаар гүйцэтгэнэ.
- Хэвтээ зөөвөр тээврийг-автомашинаар, түрдэг тэргээр, гараар тус тус гүйцэтгэнэ.
Босоо тээвэрт барилгын өндрийг 18 метр гэж тусгасныг хэвээр авч анхны 18 метрээс дээш дараагийн 6 метр бүрт нэмэгдүүлэх, хэвтээ тээврийн анхны 30 метрээс дээш дараагийн 10 метр бүрт нэмэгдүүлэх тооцоог тухайн материал, эдлэл бүрт нь тооцож тусгасан. Харин нормд тооцож тавигдаагүй материал эдлэлийг дараагийн метр бүрд 0.0001 нэмэгдүүлж авах нь зүйтэй.
Барилгын засварын ажилд хэрэглэх материал, бүтээц эдлэлийг тухайн объект дээр гараар болон өргөгчөөр зөөж, ачиж буулгаж, тээвэрлэхээр тусд нь нэг бүлэг болгон нормчилсон ба босоо тээврийн анхны 18метр, хэвтээ тээврийн анхны 30метрээс дээш зайнд зөөхөд нэмэгдүүлэх тооцоог мөн тусгаж өгсөн.
Зөөх зайн хэмжээг тогтоохдоо хуучин мөрдөж байсан Барилгын талбайн зөөвөр тээврийн нормыг боловсруулахад ашигласан зай болон 3-5 ширхэг өөр өөр байршлын нөхцөлд баригдах 36-60 айлын тоосгон барилгын зургийн төслийг үндэслэн тогтоосон. Мөн хэд хэдэн барилгад ашиглаж байгаа өргөгчийн хүчин чадлыг харьцуулан судласны үндсэн дээр дунджаар 8 метрийн өндөрт гаргахаар сонгож тооцоонд оруулсан.
Үйлдвэрийн барилгын хувьд нэг давхар, нэгээс дээш давхар гэж ангилж 3-5 ширхэг, үйлдвэрийн барилгын зураг төсвийг үндэслэн судалгаа, тооцоо хийсэн.
Материал бүтээц эдлэл тус бүрийн хэмжих нэгжийг 2006-2008 онд батлагдсан төсвийн суурь нормуудын "Материалын, эдлэл, бүтээцийн орц, хүндийн жингийн лавлах" (тн, кг, ширхэг, м2, м 3гэх мэт )-аас авч хэрэглэсэн.
Зарим барилгын материалыг механизмаар болон гараар зөөж, буулгахдаа тодорхой хувь зааж оруулсан. Жишээлбэл: Барилгын ажилд "тоосго (калькуляци ¹1 ба 2)"-ыг автомашинаас гараар 10%-ийг буулгаж, 90%-ийг механизмаар гүйцэтгэхээр, барилгын засварын ажилд "тоосго (калькуляци 74, 75)"-ыг 10% гараар буулгаж, 90%-ийг өргөгчөөр, "зуурмаг(калькуляци76,77)"-ийг гараар-20%, өргөгчөөр-80%, Элс, шаварын хольц(калькуляци78,79)"-ийг гараар-50%, өргөгчөөр-50% гэх мэтчилэн засвар хийж байгаа объект дээр хүргэхээр тооцсон болно.
НОРМЫН ХЭРЭГЛЭХ ЗААВАР
Барилгын материал бүтээц, эдлэлийг талбайд зөөх, ачиж буулгах ажлын нормыг төсвийн (суурь, томсгосон гэх мэт ) норм боловсруулах, барилгын гүйцэтгэх байгууллага барилга угсралтын ажил гүйцэтгэх үед тус тус хэрэглэнэ.
Төсвийн нормыг зохиохдоо барилгын материал, бүтээц, эдлэлүүдийг объектын дэргэдэх агуулахаас угсралтын талбай хүргэх босоо болон хэвтээ тээвэртэй холбогдон гарах хөдөлмөр зарцуулалт, машин цагийн тоог калькуляци зохиох үед тооцож гаргах ба материалуудыг бүлэглэж талбайн зөөвөр тээврийн нормыг тооцож гаргана.
Калькуляцид талбайн зөөврийн нормыг "хүн-цаг", машин механизмыг "машин-цаг", зөөврийн авто машины цагийг "авто машин" гэж тусд нь харуулж тооцсон ба талбайн зөөврийн нормын "хүн-цаг"-ийг 2 дугаар зэрэгт шилжүүлж, барилгын машин механизмын машин цагийг машин бүрээр тооцсон.
Талбайн зөөвөр, тээврийн хүн-цаг, машин-цагуудыг калькуляцид үндсэн ажилд оруулахгүй тусд тооцно.
Барилгын гүйцэтгэх байгууллагууд талбайн зөөвөр, тээврийн нормыг хэрэглэхдээ төсвийн суурь нормуудын материал эдлэл, бүтээцийн орц, хүндийн жингийн лавлахад байгаа материал, бүтээц, эдлэлийг талбайд зөөвөрлөхөд цалин олгох, төсвийн суурь нормд байгаа зөөвөр, тээврийн нийт хүн-цагийг задалж тухайн сар,улиралд хичнээн хэмжээний зөөвөр, тээврийн ажил хийснийг тодорхойлох зэрэгт хэрэглэнэ. Сар, улирал бүрд гүйцэтгэсэн барилга угсралтын ажлын хүн-цаг, машин-цаг нь төсвийн суурь нормд байгаа хүн-цаг, машин-цагийн нийт дүнгээс хэтрүүлэх ёсгүй.
Энэхүү талбайн зөөвөр, тээврийн нормд барилга засварын ажлын нормыг оруулсан бөгөөд засварын ажлын зөөврийг талбайд гар ажиллагаагаар гүйцэтгэхээр тооцсон. Хэрэв механизм хэрэглэх үед жичд нь тооцоо хийж, гар ажиллагаагаар зөөх, тээвэрлэх нормын дүнд багтаахаар зохион байгуулах нь зүйтэй.
БАРИЛГЫН МАТЕРИАЛ, ЭДЛЭЛ, БҮТЭЭЦИЙГ ТАЛБАЙД ЗӨӨХ, АЧИЖ, БУУЛГАХ АЖЛЫН НОРМ
№
|
Материал, бүтээц эдлэлийн нэр
|
Хэмжих нэгж
|
Бүгд
хөдөлмөр зарцуулалт/хүн-цаг/
|
Ажилчидын хөдөлмөр зарцуулалт /хүн-цаг/
|
Үүнээс
|
|
|||||||
Машины ажиллах цаг /машин-цаг/
|
|
||||||||||||
авто машин
|
кран
|
|
|||||||||||
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
|
||||||
|
I-р зэргийн ачаа
|
|
|
|
|
|
|
||||||
1
|
Тоосго ( механизмаар)
|
1000ш
|
1.47
|
1.15
|
-
|
0.29
|
|
||||||
Босоо тээврийн дараагийн 6 м бүрт нэмэгдүүлэх
|
0.07
|
0.05
|
-
|
0.02
|
|
||||||||
2
|
Тоосго (гараар)
|
1000ш
|
0.21
|
0.21
|
-
|
-
|
|
||||||
3
|
Бетон зуурмаг (механизмаар)
|
м3
|
1.55
|
1.42
|
-
|
0.13
|
|
||||||
Босоо тээврийн дараагийн 6 м бүрт нэмэгдүүлэх
|
0.12
|
0.11
|
-
|
0.006
|
|
||||||||
4
|
Бетон зуурмаг (гараар)
|
м3
|
1.7
|
1.7
|
-
|
-
|
|
||||||
5
|
Өрлөгийн зуурмаг (механизмаар)
|
м3
|
1.28
|
1.1
|
-
|
0.18
|
|
||||||
Босоо тээврийн дараагийн 6 м бүрт нэмэгдүүлэх
|
0.04
|
0.03
|
-
|
0.01
|
|
||||||||
6
|
Мөн өрлөгийн зуурмаг (гараар)
|
м3
|
1.9
|
1.9
|
-
|
-
|
|
||||||
7
|
Зуурмгийг хийн насосоор шахах
|
м3
|
0.99
|
0.92
|
0.07
|
-
|
|
||||||
8
|
Элс хайрга ( механизмаар)
|
м3
|
1.21
|
1.09
|
0.04
|
0.08
|
|
||||||
Босоо тээврийн дараагийн 6 м бүрт нэмэгдүүлэх
|
0.032
|
0.02
|
|
0.012
|
|
||||||||
9
|
Элс, хайрга (гараар)
|
м3
|
0.71
|
0.71
|
-
|
-
|
|
||||||
10
|
Түлээний мод
|
м3
|
0.09
|
0.08
|
0.01
|
-
|
|
||||||
11
|
Бул чулуу, хайрга
|
м3
|
0.8
|
0.78
|
0.02
|
-
|
|
||||||
12
|
Зүсмэл модон материал банз брус
|
м3
|
0.32
|
0.27
|
0.04
|
0.01
|
|
||||||
13
|
Гуалин 6,5 метр хүртэл урт
|
м3
|
1.42
|
1.35
|
0.04
|
0.03
|
|
||||||
14
|
Хэв хашмал
|
10м2
|
0.65
|
0.58
|
0.04
|
0.09
|
|
||||||
15
|
Шувуу нурууны мод
(6,5 м-ээс дээш урт)
|
м3
|
1.01
|
0.61
|
0.04
|
0.36
|
|
||||||
Босоо тээврийн дараагийн 6 м бүрт нэмэгдүүлэх
|
0.006
|
0.004
|
|
0.002
|
|
||||||||
16
|
Хаалганы хавтас (жин 0.3тн)
|
10м2
|
1.02
|
0.93
|
0.04
|
0.05
|
|
||||||
17
|
Цонхны далавч жин (0.12тн)
|
10м2
|
0.36
|
0.3
|
0.04
|
0.02
|
|
||||||
18
|
Цонх хаалганы хүрээ хайрцаг
|
10м2
|
0.42
|
0.36
|
0.04
|
0.02
|
|
||||||
19
|
Паркетан шал
|
м2
|
0.15
|
0.12
|
0.02
|
0.01
|
|
||||||
20
|
Хар тос (механизмаар)
|
тн
|
0.76
|
0.74
|
0.02
|
0.003
|
|
||||||
21
|
Хар тос (гараар)
|
тн
|
0.74
|
0.59
|
0.02
|
0.13
|
|
||||||
22
|
Арматурын ба төмөр хийц эдлэл
|
тн
|
2.23
|
2.04
|
0.06
|
0.18
|
|
||||||
23
|
Арматурын сараалж
|
тн
|
0.3
|
0.17
|
0.03
|
0.1
|
|
||||||
Босоо тээврийн дараагийн 6 м бүрт нэмэгдүүлэх
|
|
0.05
|
0.03
|
|
0.02
|
|
|||||||
24
|
Зам засдаг байгалийн чулуу
|
тн
|
0.95
|
0.93
|
0.02
|
|
|
||||||
25
|
Шавардлагын зуурмаг
|
м3
|
3.27
|
2.92
|
|
0.35
|
|
||||||
Хэвтээ тээврийн дараагийн 10 м бүрт
|
0.22
|
0.22
|
|
|
|
||||||||
26
|
Заводод бэлтгэсэн зүсмэл модон материал
|
м3
|
0.1
|
0.05
|
0.02
|
0.03
|
|
||||||
27
|
Төрөл бүрийн материалууд
|
тн
|
0.26
|
0.17
|
0.02
|
0.07
|
|
||||||
28
|
Худгийн бетон ба шавар зуурмаг (механизмаар)
|
м3
|
0.4
|
0.38
|
-
|
0.02
|
|
||||||
29
|
Коллекторын бетон ба шавар зуурмаг(гараар)
|
м3
|
1.06
|
1.06
|
-
|
-
|
|
||||||
30
|
Дээврийн гөлмөн төмөр
|
тн
|
0.33
|
0.26
|
0.02
|
0.05
|
|
||||||
II-р зэргийн ачаа
|
|
||||||||||||
31
|
Орон сууц, иргэний барилгын угсармал бетон хийцийн жин 0,5 тн хүртэл
|
м3
|
1.48
|
0.79
|
0.02
|
0.67
|
|
||||||
32
|
Мөн хийцийн жин 0,5 тн-оос дээш
|
м3
|
0.83
|
0.34
|
0.02
|
0.47
|
|
||||||
33
|
Үйлдвэрийн барилгын угсармал төмөр бетон хийцийн жин 0,5 тн хүртэл
|
м3
|
1.8
|
1.0
|
0.02
|
0.78
|
|
||||||
34
|
Мөн хийцийн жин 0,5тн-оос дээш
|
м3
|
0.93
|
0.41
|
0.02
|
0.51
|
|
||||||
35
|
Перлит гулдмай
|
м3
|
2.17
|
1.67
|
0.02
|
0.48
|
|
||||||
Босоо тээврийн дараагийн 6 м бүрт нэмэгдүүлэх
|
|
0.03
|
0.02
|
|
0.01
|
|
|||||||
36
|
Төмөр сендвич хавтан
|
м2
|
0.102
|
0.08
|
0.02
|
0.0002
|
|
||||||
37
|
Гипсэн хавтан
|
м2
|
0.13
|
0.102
|
0.006
|
0.02
|
|
||||||
38
|
Жижиг хавтангууд /хуурай шавардлагын хуудас, тусгаарлалтын хавтан армоцемент армопенобетон гөлтгөнө/ ба үндсэн бетон хавтангууд
|
10м2
|
0.42
|
0.32
|
0.08
|
0.02
|
|
||||||
39
|
Шилэн хана
|
м2
|
0.26
|
0.23
|
0.02
|
0.01
|
|
||||||
40
|
Төмөр сендвич дээврийн хавтан
|
м2
|
0.22
|
0.2
|
0.02
|
0.003
|
|
||||||
41
|
Дээврийн долгион шифр
|
м2
|
0.12
|
0.097
|
0.02
|
0.007
|
|
||||||
42
|
Долгионт төмөр хавтан
|
м2
|
0.04
|
0.016
|
0.02
|
0.001
|
|
||||||
43
|
Хаалга жин 0.45тн
|
10м2
|
1.14
|
1.03
|
0.04
|
0.07
|
|
||||||
44
|
Шилэн хаалга
|
м2
|
0.32
|
0.29
|
0.02
|
0.007
|
|
||||||
45
|
Төмөр хаалга
|
ш
|
0.42
|
0.38
|
0.02
|
0.007
|
|
||||||
46
|
Цонх блокоор жин 0.44тн
|
10м2
|
0.9
|
0.82
|
0.04
|
0.04
|
|
||||||
47
|
Дээврийн хуйлмал материал
|
тн
|
0.7
|
0.69
|
0.02
|
0.001
|
|
||||||
48
|
Асбесто шифрийн хуудас
/хагас механикжсан/
|
тн
|
1.55
|
1.52
|
0.02
|
0.001
|
|
||||||
49
|
Сантехникийн шаазан эдлэлүүд
|
тн
|
4.39
|
4.36
|
0.02
|
0.006
|
|
||||||
50
|
Битүү агуулахад хадгалдаг төрөл бүрийн матриалууд
|
тн
|
0.32
|
0.21
|
0.02
|
0.09
|
|
||||||
51
|
Галд тэсвэртэй материал /гараар/
|
тн
|
4.68
|
4.68
|
-
|
-
|
|
||||||
52
|
Галд тэсвэртэй материал /механизмаар/
|
тн
|
7.69
|
7.69
|
-
|
0.002
|
|
||||||
53
|
Өнгөлгөөний хавтанцар /бүх төрөл/
|
тн
|
1.19
|
1.14
|
0.02
|
0.03
|
|
||||||
54
|
Өнгөлгөөний гантиг хавтанцар
|
тн
|
2.53
|
2.49
|
0.02
|
0.02
|
|
||||||
Хэвтээ тээврийн дараагийн 10 м бүрт нэмэгдүүлэх
|
0.43
|
0.43
|
|
|
|
||||||||
55
|
Шахмал хавтангууд фибролитовын болон бусад хавтангууд
|
м3
|
0.66
|
0.59
|
0.02
|
0.05
|
|
||||||
56
|
Модны зомгол, зоргодос ба үртсэн хавтангууд
|
10м2
|
0.15
|
0.12
|
0.02
|
0.01
|
|
||||||
57
|
Хуурай шавардлагын хавтангууд
|
10м2
|
0.35
|
0.32
|
0.02
|
0.01
|
|
||||||
58
|
Черепица
|
тн
|
0.34
|
0.19
|
0.02
|
0.13
|
|
||||||
59
|
Худгийн угсармал төмөр бетон хэсгүүд
|
тн
|
1.27
|
0.89
|
0.1
|
0.37
|
|
||||||
60
|
Худгийн өрлөгийн тоосго
|
1000ш
|
1.51
|
1.28
|
0.01
|
0.18
|
|
||||||
Хэвтээ тээврийн дараагийн 10 м бүрт нэмэгдүүлэх
|
|
0.16
|
0.16
|
|
|
|
|||||||
61
|
Сантехникийн материал холбох хэрэгсэл /арматур/ жин 0,8тн
|
нэг шир
|
0.24
|
0.12
|
0.05
|
0.07
|
|
||||||
62
|
Сантехникийн материал холбох хэрэгсэл жин 0,8-2,5тн
|
нэг шир
|
0.6
|
0.38
|
0.1
|
0.21
|
|
||||||
63
|
Сантехникийн материал холбох хэрэгсэл жин 2,5-5,0тн
|
нэг шир
|
0.52
|
0.27
|
0.1
|
0.15
|
|
||||||
III-р зэргийн ачаа
|
|
||||||||||||
64
|
Rockwool хавтан
|
м2
|
0.04
|
0.02
|
0.02
|
0.0002
|
|
||||||
65
|
Үнс /механизмаар/
|
м3
|
0.75
|
0.54
|
0.04
|
0.17
|
|
||||||
Босоо тээврийн дараагийн 6 м бүрт нэмэгдүүлэх
|
0.07
|
0.04
|
|
0.03
|
|
||||||||
66
|
Үнс /гараар/
|
м3
|
0.43
|
0.39
|
0.04
|
-
|
|
||||||
67
|
Сантехникийн хуванцар хоолой
|
100м/у
|
0.05
|
0.0002
|
0.05
|
0.00007
|
|
||||||
68
|
Салхивчийн хоолой
|
100м2
|
0.024
|
0.004
|
0.02
|
0.0003
|
|
||||||
69
|
Сантехникийн хийц эдлэл /яндан хоолой радиатор онгоц, холбох хэрэгслэл/
|
тн
|
2.8
|
2.69
|
0.02
|
0.09
|
|
||||||
70
|
Төмөр бетон хоолой ба коллекторын элемент
|
тн
|
0.1
|
0.06
|
0.02
|
0.02
|
|
||||||
71
|
Битүү агуулахад хадгалах төрөл бүрийн материал
|
тн
|
3.16
|
2.97
|
0.1
|
0.09
|
|
||||||
Барилгын засварын материал, хийц эдлэл
|
|
||||||||||||
72
|
Тоосго /гараар/
|
1000ш
|
0,75
|
0,75
|
-
|
-
|
|
||||||
Хэвтээ тээврийн дараагийн 10 м бүрт нэмэгдүүлэх
|
0.045
|
0.045
|
|
|
|
||||||||
73
|
Тоосго /өргөгчөөр/
|
|
3.46
|
2.92
|
|
0.54
|
|
||||||
Босоо тээврийн дараагийн 6 м бүрт нэмэгдүүлэх
|
|
0.24
|
0,234
|
|
0.0054
|
|
|||||||
Хэвтээ тээврийн дараагийн 10 м бүрт нэмэгдүүлэх
|
|
0.39
|
0.39
|
|
|
|
|||||||
74
|
Зуурмаг /гараар/
|
м3
|
1.19
|
1.19
|
-
|
-
|
|
||||||
Хэвтээ тээврийн дараагийн 10 м бүрт нэмэгдүүлэх
|
0.2
|
0.12
|
|
|
|
||||||||
75
|
Зуурмаг /өргөгчөөр/
|
м3
|
3.32
|
3.11
|
|
0.21
|
|
||||||
Босоо тээврийн дараагийн 6 м бүрт нэмэгдүүлэх
|
0.7
|
0.2
|
|
0.5
|
|
||||||||
Хэвтээ тээврийн дараагийн 10 м бүрт нэмэгдүүлэх
|
0.34
|
0.34
|
|
|
|
||||||||
76
|
Элс шавар /гараар/
|
м3
|
0.75
|
0.75
|
-
|
-
|
|
||||||
Хэвтээ тээврийн дараагийн 10 м бүрт нэмэгдүүлэх
|
0.09
|
0.09
|
|
|
|
||||||||
77
|
Элс шавар /өргөгчөөр/
|
м3
|
1.05
|
0.95
|
|
0.101
|
|
||||||
|
Босоо тээврийн дараагийн 6 м бүрт нэмэгдүүлэх
|
0.07
|
0.56
|
|
0.14
|
|
|||||||
|
Хэвтээ тээврийн дараагийн 10 м бүрт нэмэгдүүлэх
|
0.09
|
0.09
|
|
|
|
|||||||
78
|
Хайрга /гараар/
|
м3
|
0.83
|
0.83
|
-
|
-
|
|
||||||
Хэвтээ тээврийн дараагийн 10 м бүрт нэмэгдүүлэх
|
0.1
|
0.1
|
|
|
|
||||||||
79
|
Хайрга /өргөгчөөр/
|
м3
|
1.16
|
1.05
|
|
0.11
|
|
||||||
Босоо тээврийн дараагийн 6 м бүрт нэмэгдүүлэх
|
0.76
|
0.61
|
|
0.15
|
|
||||||||
Хэвтээ тээврийн дараагийн 10 м бүрт нэмэгдүүлэх
|
0.09
|
0.09
|
|
|
|
||||||||
80
|
Үнс /гараар/
|
м3
|
0.09
|
0.09
|
-
|
-
|
|
||||||
Хэвтээ тээврийн дараагийн 10 м бүрт нэмэгдүүлэх
|
0.012
|
0.012
|
|
|
|
||||||||
81
|
Үнс /өргөгчөөр/
|
м3
|
0.89
|
0.8
|
-
|
0.085
|
|
||||||
Босоо тээврийн дараагийн 6 м бүрт нэмэгдүүлэх
|
0.59
|
0.47
|
-
|
0.12
|
|
||||||||
Хэвтээ тээврийн дараагийн 10 м бүрт нэмэгдүүлэх
|
0.07
|
0.07
|
-
|
-
|
|
||||||||
82
|
Жижиг хавтанцарууд
|
м2
|
0.128
|
0.28
|
-
|
0.07
|
|
||||||
Босоо тээврийн дараагийн 6 м бүрт нэмэгдүүлэх
|
0.05
|
0.041
|
|
0.01
|
|
||||||||
Хэвтээ тээврийн дараагийн 10 м бүрт нэмэгдүүлэх
|
|
0.01
|
0.01
|
|
|
|
|||||||
83
|
Керамик хавтанцар
|
м2
|
0.28
|
0,28
|
-
|
0.07
|
|
||||||
Босоо тээврийн дараагийн 6 м бүрт нэмэгдүүлэх
|
0.05
|
0.041
|
|
0.01
|
|
||||||||
Хэвтээ тээврийн дараагийн 10 м бүрт нэмэгдүүлэх
|
|
0.01
|
0.01
|
-
|
|
|
|||||||
84
|
Зүсмэл материал
|
м3
|
2.69
|
1.99
|
-
|
0.7
|
0.01
|
||||||
Босоо тээврийн дараагийн 6 м бүрт нэмэгдүүлэх
|
0.55
|
0.44
|
|
0.11
|
|
||||||||
Хэвтээ тээврийн дараагийн 10 м бүрт нэмэгдүүлэх
|
|
0.43
|
0.43
|
|
|
|
|||||||
85
|
Савх мод
|
1000м
|
0.30
|
0,25
|
-
|
0.044
|
|
||||||
Босоо тээврийн дараагийн 6 м бүрт нэмэгдүүлэх
|
0.032
|
0.026
|
|
0.006
|
|
||||||||
Хэвтээ тээврийн дараагийн 10 м бүрт нэмэгдүүлэх
|
|
0.013
|
0.013
|
|
|
|
|||||||
86
|
Паркетэн шал)
|
м2
|
0.06
|
0,06
|
-
|
0.0022
|
|
||||||
Босоо тээврийн дараагийн 6 м бүрт нэмэгдүүлэх
|
0.002
|
0.0012
|
|
0.0003
|
|
||||||||
Хэвтээ тээврийн дараагийн 10 м бүрт нэмэгдүүлэх
|
0.002
|
0.002
|
|
|
|
||||||||
87
|
Цонх
|
м2
|
0.17
|
0.17
|
-
|
0.004
|
|
||||||
Босоо тээврийн дараагийн 6 м бүрт нэмэгдүүлэх
|
0.003
|
0.002
|
|
0.0005
|
|
||||||||
Хэвтээ тээврийн дараагийн 10 м бүрт нэмэгдүүлэх
|
0.02
|
0.02
|
|
|
|
||||||||
88
|
Хаалга
|
ш
|
0.1
|
0,1
|
-
|
0.002
|
|
||||||
Босоо тээврийн дараагийн 6 м бүрт нэмэгдүүлэх
|
0.001
|
0.001
|
|
0.0003
|
|
||||||||
Хэвтээ тээврийн дараагийн 10 м бүрт нэмэгдүүлэх
|
0.013
|
0.013
|
|
|
|
||||||||
89
|
Төмөр хаалга
|
ш
|
0.37
|
0.36
|
-
|
0.014
|
|
||||||
Босоо тээврийн дараагийн 6 м бүрт нэмэгдүүлэх
|
0.009
|
0.007
|
-
|
0.002
|
|
||||||||
Хэвтээ тээврийн дараагийн 10 м бүрт нэмэгдүүлэх
|
0.043
|
0.043
|
|
|
|
||||||||
90
|
Хар тос
|
тн
|
0,023
|
0.022
|
-
|
0.001
|
|
||||||
Босоо тээврийн дараагийн 6 м бүрт нэмэгдүүлэх
|
0.008
|
0.0074
|
|
0.0002
|
|
||||||||
Хэвтээ тээврийн дараагийн 10 м бүрт нэмэгдүүлэх
|
0.001
|
0.001
|
-
|
-
|
|
||||||||
91
|
Ус зайлуулах яндан
|
Кг
|
0,012
|
0,012
|
-
|
0.0004
|
|
||||||
Босоо тээврийн дараагийн 6 м бүрт нэмэгдүүлэх
|
0.0003
|
0.0002
|
|
0.00006
|
|
||||||||
Хэвтээ тээврийн дараагийн 10 м бүрт нэмэгдүүлэх
|
0,001
|
0,001
|
|
|
|
||||||||
92
|
Сан техникийн эдлэл хийц
|
Тн
|
3.74
|
3.6
|
-
|
0.14
|
|
||||||
Босоо тээврийн дараагийн 6 м бүрт нэмэгдүүлэх
|
0.09
|
0.07
|
|
0.02
|
|
||||||||
Хэвтээ тээврийн дараагийн 10 м бүрт нэмэгдүүлэх
|
0.43
|
0.43
|
-
|
-
|
|
||||||||
93
|
Сан техникий шаазан эдлэл
|
Тн
|
3.74
|
3.6
|
-
|
0.14
|
|
||||||
Босоо тээврийн дараагийн 6 м бүрт нэмэгдүүлэх
|
0.09
|
0.07
|
|
0.02
|
|
||||||||
Хэвтээ тээврийн дараагийн 10 м бүрт нэмэгдүүлэх
|
0.43
|
0.43
|
-
|
-
|
|
||||||||
94
|
Арматур төмөр ба төмөр хийц
|
Тн
|
3.74
|
3.6
|
-
|
0.14
|
|
||||||
Босоо тээврийн дараагийн 6 м бүрт нэмэгдүүлэх
|
0.09
|
0.07
|
-
|
0.02
|
|
||||||||
Хэвтээ тээврийн дараагийн 10 м бүрт нэмэгдүүлэх
|
0.43
|
0.43
|
-
|
-
|
|
||||||||
95
|
Гөлмөн төмөр
|
кг
|
0,004
|
0,004
|
-
|
0.0001
|
|
||||||
96
|
Долгионтой төмөр
|
Кг
|
0,004
|
0,004
|
-
|
0.0001
|
|
||||||
97
|
Галд тэсвэртэй материал
|
Кг
|
0,004
|
0,004
|
-
|
0.0001
|
|
||||||
98
|
Цемент
|
Тн
|
3.48
|
3.34
|
-
|
0.14
|
|
||||||
Босоо тээврийн дараагийн 6 м бүрт нэмэгдүүлэх
|
0.09
|
0.07
|
|
0.02
|
|
||||||||
Хэвтээ тээврийн дараагийн 10 м бүрт нэмэгдүүлэх
|
0.43
|
0.43
|
|
|
|
||||||||
99
|
Гипс
|
Кг
|
0,003
|
0,003
|
-
|
0.0001
|
|
||||||
100
|
Төрөл бүрийн будаг
|
Кг
|
0,003
|
0,003
|
-
|
0.0001
|
|
||||||
"Барилгын төсөв зохиох заавар"
БНбД(IY).81-2-98
БАРИЛГЫН АВТОМАШИНААР ТЭЭВЭРЛЭХ 2-Р ЗЭРГИЙН
АЧААНЫ НЭРСИЙН ЖАГСААЛТ
Даацанд хүргэхийн тулд давхарлан ачих боломжгүй материал, лааз савтай тосон, шороон будаг, лак, олиф;
Савтай болон автоцистернтэй шингэн спирт, глицерин, олиф, битум, уусгагч хольцууд;
Хүрмэн чулуу, перлит, керамзит;
Асбестон хоолой;
Хөнгөн бетон хийц;
Хуудсан төмрөөр хийсэн агаар дамжуулагч хоолой салхивчийн бусад элментүүд;
Керамзит, гипс, хөнгөн бетон, үнс, модны үртэс, зоргодос гэх мэт материалаар хийсэн хамар хана, бамбай зулавч хавтангууд;
Руберойд, толь, пергамин, гидроизол, изоль, шалны хулдаас, ханын цаас /обой/;
Хавиргат хавтан, ханын хавтгаалж, шатны марш, худгийн цагираг, онгоц гэх мэт овор ихтэй төмөр бетон эдлэл;
Өндөр хүчдэл, холбооны агаарын шугамын 6м-ээс дээш урттай шон;
Барилгын хаалга, цонх;
Төрөл бүрийн кабель, утас;
Сантехник, цахилгааны зарим тоноглол хэрэгсэл;
Гэрлийн бүрхүүл;
БАРИЛГЫН АВТОМАШИНААР ТЭЭВЭРЛЭХ 3-Р ЗЭРГИЙН
АЧААНЫ НЭРСИЙН ЖАГСААЛТ
Барилгын дулаалгын шилэн хөвөн, хөөсөнцөр;
Чийдэнгийн шил;
Модны үртэс зоргодос;
Сүрэл;
Уурын зуухны үнс;
Уурын тогоо;
Бойлер;
Ферм, түүний холбоос;
Бункер, циклон;
Төрөл бүрийн ёскость, бак;
Төрөл бүрийн яндан хоолой;
500 м-ээс дээш диаметртэй утааны яндан;
Тайлбар: Энэ жагсаалтанд ороогүй барилгын ачааг 1-р зэргийн ачаа гэж үзнэ.
БАРИЛГЫН МАТЕРИАЛ , ХИЙЦ ЭДЛЭЛИЙГ ТАЛБАЙД ЗӨӨЖ, АЧИЖ
БУУЛГАХ АЖИЛД ХЭРЭГЛЭХ МАШИН МЕХАНИЗМ
¹
|
Машин механизмын нэр, төрөл
|
Даац (тн)
|
1
|
Автокран
|
6.3-10 хүртэл
|
2
|
Автокран
|
10-с дээш
|
3
|
Гинжит ба дугуйт кран
|
10 хүртэл
|
4
|
Гинжит ба дугуйт кран
|
10-с дээш
|
5
|
Цамхагт кран
|
10 хүртэл
|
6
|
Зуурмагийн насос
|
|
7
|
Авто машин
|
Текст томруулах
A
A
A